Vilken storlek vill ni ha på era hästar?

Sv: Vilken storlek vill ni ha på era hästar?

Oj vad stora hæstar alla verkar ha..
I dressyr tycker jag att det vanligaste ær stora pampiga hæstar man ser.
Sjælv har jag en liten nætt modell på 149 cm, sjælv ær jag 164 cm, långa ben och kortare øverkropp.
Nær jag sitter på ær mina føtter i højd med min hæsts armbågar och då har jag læder som ær så långa att det inte går att rida lætt.

Grunden till att jag har såppas liten hæst ær nog det att jag tycker det ær otæckt att sitta høgt upp.
Jag vill ha en hæst jag værkligen når att rama om med skænklarna.
Det kænns mycket enklare och smidigare med liten, en stor hæst kænns klumpig och svår att forma med sitsen.

*kl*
Dom två hästar som jag har trivts bäst med/på har varit 165 cm samt 173 cm. Jag är 175 cm lång själv och om jag skulle köpa en häst skulle den ligga någonstans mellan de två mankhöjderna utifrån de erfarenheter jag har i dagsläget.
Men visst, hellre en "rejäl" häst på 162 cm än ett gängligt långben på 173 utifrån hur jag själv ser ut.

kl

Min tränare sa att min häst skulle vara minst 165.
Okej, nu kommer ju hon aldrig få se min häst eftersom jag flyttar, men någonstans måste man väl lita på tränarna så vi får väl se. Drömhästen (163 cm) verkar långt borta.. (bokstavligt talat också..) xD

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 485
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka