tävla western???

Sv: tävla western???

i pleasure är alla på banan samtidigt, western riding och reining kör man en och en.

pleasure är ju också mönsterlöst då alla går längst med fyrkantsspåret.
mönstrena till wr och reining finns i regelboken

okej tack!
(då bir det om det blir ngt mer än trail western riding då ;P)
Men öärd et då en bana för WR på D-nivå, en mönster för wr på cnivå osv?

(*är så insöad på dressyr med säkert 9-10 olika program redan på lätt nivå..)

i regelboken finns 11 olika wr mönster, men alla dklasser som jag ställt upp i har haft samma. det som ginne beskrev, väldigt enkelt alltså

I Western Riding finns det tre mönster som brukar användas på D-C-nivå. Ett helt utan galoppombyten och två som har två byten, ett åt varje håll. På den nivån är det ok att göra enkla byten (med travsteg emellan) Men såklart så får man lägre poäng då!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 226
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka