Traggla med tränsbett eller skippa tävling?

Sv: Traggla med tränsbett eller skippa tävling?

Precis som Rumpnissen säger så tipsar jag om Pessoa Magic Systembetten. Dock tror jag det är svårt att hitta dem i 9.5.... Men höra går ju :)

Jag fuskar så länge och knyter ihop mittleden på det anatomiska tvådelade (Shires Curved!) och hästen är nöjd. Så jag hoppas han blir nöjd när Pessoat kommer hem.

Ett annat tips är just Shires eller något annat anatomiskt tvådelat. Gort jätteskillnad på de jag sett iaf, även om det inte räckte på just min häst. Ex JP har antomiska och Sprenger oxå.

Visst fasen. Jag tror nog bara Magic pessoa finns i 11,5 och inte mindre....

Fast då kan man ju köpa ett vanligt bett och sedan löda dit den lilla pluppen som gör att hela bettet fungerar som det ska.

Fast då kan man ju köpa ett vanligt bett och sedan löda dit den lilla pluppen som gör att hela bettet fungerar som det ska.

Går det? Min kära far lät inte så intresserad av att mecka med betten. Jämna till vassa kanter vid ringarna och korta ner sporrar gör han men ändra i leden ville han inte. Dock var det han som kom på att linda femtioelva varv snöre runt så den inte går att böja ändå :)

Ska banne mig ta med bettet till pvn som svetsar mkt pill även i rostfritt och fråga. Tänk vad billigt och så slipper man bridongringar :banana:

Ja, det är ett extremt simpelt "ingrepp", borde t.o.m. jag klara av med utrustning och lite metall. :p Det är bara en liten plupp som behöver lödas fast.
Jag har ju ett Pessoa Magic själv, och har studerat det noga ;) det är bara en liten bit metall man lödat dit och slipat lite fint på.

Då finns följande två senarion (när jag väl får hem det beställda Magicet): Pvn säger "Men Johanna, varför visade du inte detta innan, det hade ju jag kunnat fixa hur lätt som helst!" eller "Jäkla hästfolk, vilka skitgrejer ni använder!". Oavsett så behöver jag ju troligtvis inte köpa ett till bett (slippa byta mellan hopp/dressyrtränsen), tack för dina svar :banana:

Känner ingen som har bett jag kan låna :(

Viftar på handen!
Jag har massa olika två och tredelade både tjocklek och med fasta och rörliga ringar. Vet dock inte vad ni testat nu?
Och mina småttingar har ju samma size som V!

Det tänkte jag inte på! Får höra med Kriss :)

Vilket pessoa magic system bett är det du syftar på? Har kollat runt lite men vet inte riktigt vilket jag ska välja, det som du skriver om låter onekligen som det som jag letar efter.

Jag har tvådelat till min, tror de tredelade fungerar precis likadant. De är ju fortfarande ledade men fungerar som ett rakt i det avseendet att hästen inte kan pilla med det och att det inte går upp i gommen = ligger stilla. Det går bara att böja på "rätt" håll.

Din häst kanske är låg i gommen? Många hästar är det och då är det rena döden att rida på ett vanligt tvådelat bett för det "viker" sig och trycker hästen i gommen så fort du håller i tyglarna. Prova på ett rakt bett av gummi, järn eller syntet. Gummibetten brukar ju tyvärr tendera att bli lite grova så att hästen gapar istället så jag brukar föredra ett smalt järnbett.

Liknande trådar

Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·
Utrustning Har ett hlbsto som inte är överförtjust i bett. Hon går bra på hackamore men jag vill tävla henne i dressyr o inte betsla henne för...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: MinKloetta
·
C
Utrustning Jahapp, här kommer alltså ännu en tråd angående hästens betsling... Jag är faktiskt ute efter lite hjälp på traven, jag har en...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 809
Senast: CiaPuma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar