Sv: Betsling

Oj nej förlåt, det är en dålig vana jag har, att jag trycker bara svara på det som är närmast istället för att gå hela vägen uppåt igen i tråden.

Ber om ursäkt, jag får försöka att inte vara så lat, men än så länge har det aldrig vart nån som tagit det som att det var riktat åt dem, då jag brukar citera eller ha i quote om det är specifikt åt nån som inte är trådstartaren

Sorry *lite smårött ansikte*

Skriva bara "kl" överst i inlägget på en egen rad så slipper du leta upp rätt svarsknapp, då antar man att du svarat till TS men lånat svarsknappen du tryckte på :) Så gör jag, latmask som jag är :D

Litet påpekande bara... Raka bett (stång) är inte heller tillåtet på tävling i lägre klasser. (Om det inte är någon TR-ändring på gång inför 2009?) För, som jag förstår det, är du ute efter att hitta ett bett du kan tävla med?

hmm.. har för mig att man får ha raka bett, men inte med fasta ringar?

Har inte TR framför mig, men jag är ganska säker på att bettet måste vara delat om man ska få tävla på det. Det gäller ju inte kandarstången då, men övriga bett utan skänklar.

Det här var ju faktiskt till Shaklima, men tack för KL tipset jag visste faktiskt itne att det var exakt DET det betydde haha! (jag är inte på 'svensk' internet nog tydligen, jag brukar mest vara på engelska forum då jag bott där länge)

sorry för lite tråd kap.

Haha, ja med denna storm av kommentarer så har jag börjat få ett grepp om saker o ting känns det som...
Men som sagt inte bara här ifrån Bukefalos utan även från veterinärerna på Agria osv, så det ska nog gå att hitta något till honom som fungerar...
Tänker i alla fall börja med att ge honom ett lite smalare och massivt vanligt tränsbett i julklapp ;)
Sen får vi se om det blir ett myler eller någon form av stång (kanske pelham) för variationens skull...

Lär väl återkomma med rapport sen efter nyår någon gång kanske :laugh:

Skriva bara "kl" överst i inlägget på en egen rad så slipper du leta upp rätt svarsknapp, då antar man att du svarat till TS men lånat svarsknappen du tryckte på :) Så gör jag, latmask som jag är :D

Hmm, om jag nu ska bli high på det här med forumet o göra inlägg och sådant här på Bukefalos, kan någon vara snäll att översätta förkortningar åt mig? ;)
Känner att jag behöver en liten lathund på det :D

Så "kl"? vad betyder det och används för vad då?
Svarat till TS? är det ett nick eller vad är TS?

Syns ju tydligt att man är kravlare här eller hur :o

Så "kl"? vad betyder det och används för vad då?
Svarat till TS? är det ett nick eller vad är TS?

Syns ju tydligt att man är kravlare här eller hur :o

*kl* är en förkortning av "knapplån". används när du hugger sista inlägget för att lägga in ditt eget inlägg.

TS betyder "trådskapare" och skrivs när det är svar till denne, fast i ett *kl*-inlägg.

annars använder du "citat-svar" eller bara "svara på detta" i det inlägg du vill svara på.

alla har vi varit barn i början!!!! detta me *kl* gav mig gråa hår i början åxå. :angel:

*kl* är en förkortning av "knapplån". används när du hugger sista inlägget för att lägga in ditt eget inlägg.

TS betyder "trådskapare" och skrivs när det är svar till denne, fast i ett *kl*-inlägg.

annars använder du "citat-svar" eller bara "svara på detta" i det inlägg du vill svara på.

alla har vi varit barn i början!!!! detta me *kl* gav mig gråa hår i början åxå. :angel:

Haha, tack så mycket både Cilla och Shaklima ;)
Mycket bra att man kanske kan börja få kolla på vad folk surrar om när de nämner olika saker :D

Men nu tänker jag nog ta paus en stund från detta snackande om bett o förkortningar osv, så GOD JUL o GOTT NYTT till er alla så hörs vi efter helgerna så får vi se om jag fått tag i något vettigt bett och om det fungerar ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 094
Senast: Lipperta
·
Utrustning Min häst är vansinnigt känslig i munnen och jag har väldigt svårt att få till en lösning som hon verkar tillfreds med. Jag har extremt...
2
Svar
38
· Visningar
4 022
Senast: Efwa
·
M
Träning Ja, jag kan ju skriva lite om bakgrunden i fall det kan vara till nån hjälp. Jag köpte mitt islandssto för snart ett och ett halvt år...
2
Svar
20
· Visningar
1 941
Senast: Galina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar