Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Tävling Hej! Det är så här att jag har en C-ponny på 137 cm som är 16 år och väldigt speciell. Jag själv är 18 år men är bara 149 cm lång och...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: LECH
·
Distans Jag undrar vilka klubbar det finns för mig som bor i småland? Har förstått att det finns en i Växjö (har ca 4,5 mil dit), finns det...
Svar
9
· Visningar
1 646
Senast: gadriel
·
Islandshäst Jag har en 4åring som jag red in själv i november. Han kan egentligen väldigt mycket.. lite för mycket för sitt eget bästa. Kan säga att...
Svar
2
· Visningar
1 678
Hoppning Jag ska vara med i en hoppklass som det är 80 starter i och startar sist, har ungponny avd B. Jag måste ju hinna gå banan och så men...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: FT_ryttare
·
Trav Halloj :) skulle vilja ha lite hjälp med en par frågor ang kallblodstravare som är skäckar är det någon som vet ungefär hur många det...
Svar
5
· Visningar
3 057
Senast: Lenita
·
Islandshäst Då det blev så många frågor om hingst tipp i den andra tråden kommer här en ny. Kan börja med 4 av mina damer där jag tro att valet...
2
Svar
22
· Visningar
3 587
Senast: valvis
·
Western Jag är lite nyfiken på att prova på westernridning. Jag har en femåring som jag funderar på att låta utbilda inom western om det är...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Idahoe
·
Distans jag har borjat fundera lite på att starta i distans, bara för att det vore kul. Vad krävs för att man ska få starta? Finns det några...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: Nosgrimma
·
Distans Ja hur sjutton gör ni? Hästen min skulle lätt klara en CR eller en PP som jag funderar på. Frågan rä ju om jag orkar. När jag bryter av...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: RÖDLUVAN
·
Western Har köpt ett kandar och undrar om man kan använda curb strap istället för kedjan? Brukar det bli problem med att sätta på ett...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: Madurska
·
Hoppning Jag blev tillfrågad för några dagar sedan om jag kunde starta en ponny (vuxen ponny) i avd. B de första gångerna han var ute i år...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: Equilina
·
Hoppning Eftersom det fortfarande kryllar av klubbar som verkar tro att veterinäravgiften är en extra inkomst för klubben vid tävlingar så tycker...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
44 023
Senast: Estivuz
·
Dressyr Jag undrar om någon här har erfarenhet av dressyrsadlar från Otto Schumacher ?? Vilken typ av ryggsiluett passar den? Finns det olika...
Svar
9
· Visningar
4 939
Senast: puppan2
·
Hoppning Jag ska åka på ett meeting om två veckor och första dagen är det Msv B regionalt och de andra två dagarna nationellt. Eftersom jag inte...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Judelaw
·
Dressyr jag letar efter nya stövlar men har verkligen ingentligen inte pengar till de men när jag spanade på nätet hittade jag ett par stövlar...
Svar
4
· Visningar
1 180
Fälttävlan Tycker det är på tiden att vi startar en tråd för Waxholms tävlingar på Runsten 15 maj oxå! Vilka ska dit? Vilka klasser? Jag ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
9 195
Senast: Messy
·
H
Hoppning Jag kanske ska ta en ponny på foder, och den ska vara 8 år och slutmätt. Men vetrinären hade kollat den och trodde väl att den var ca 6...
Svar
4
· Visningar
1 384
Senast: Judelaw
·
S
Trav Hejhej, håller själv på med islandshästar, men sambon min har 4 travare på gårn och kör som amatör. Tycker själv att sporten är mycket...
Svar
6
· Visningar
1 205
Senast: Snurrfian
·
Distans Kan någon förklara hur en distans tävling går till? Vad kollar vet på? Hur avgör man vem som vunnit? På tiden antar jag, men om denär...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: liza_
·
M
Körning Jag har en gammal trilla med järnbeklädda hjul som jag nu skulle vilja ha gummi på istället. Nån som har koll på vart man vänder sig för...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: Bismark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka