Vad krävs för att få starta?

Sv: Vad krävs för att få starta?

Då blir den förste i mål utesluten och om det andra ekipaget över mållinjen får ok från veterinärerna så vinner de.
// Linda

Formulerade konstigt, eller så va det konstigt formulerat från början. För mig finns det fräsch fräschare och fräschast och sen inte fräsch alls.
Det jag menar är att om den som kommer in som etta är okej av veterinären, men den som kommer in som tvåa är ännu bättre veterinärt vinner då tvåan menade jag?
Förstår om man inte vinner om hästen inte är okej.
Sen vad kollar veterinären på? utom puls?

Nä alltså om den hästen som kommer först över mållinjen visar sig bli utesluten vid veterinärundersökningen, så vinner istället nästa häst som går i mål och blir godkänd.

Det vanligaste man åker ut på är hälta och metabolik eller för hög puls tex... De gör travprov, kollar tarmljud och ser efter så hästen inte är uttorkad har sår/skavsår m.m

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Snurrfia
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
264
Senast: Unafraid
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
286
Senast: MJLee
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar