Wfrk - Runstens gård!

Sv: Wfrk - Runstens gård!

Tack! Det var underbart väder hela dagen så jag lyckades få några fina bilder!
Slänger in några så ni får se hur underbart det var. :love:

Algot_by_Tarjeis.jpg

HappyJoyPride_by_Tarjeis.jpg

HorsePower_by_Tarjeis.jpg

WaterPower_by_Tarjeis.jpg

PowerMilitar_by_Tarjeis.jpg

Waiting_by_Tarjeis.jpg

Jumping_by_Tarjeis.jpg

Haha älskar 8888's dotters fightingface över runstenshindret!!! :love:

Men hur var det nu med nya TR-reglerna angående ludd på tränset. R hade nog inte koll på det :angel:

Grattis återigen Murray till dubbelsegern! :)
O stooort grattis till Cillie som gjorde så fint ifrån sig idag oxå med en andra placering i ena debutanten.

Grattis även till PF som knep en placering i 100-klassen. Vi hade exakt samma straff i dressyren - jag var rätt nöjd med det men kan tänka mig att du är lite missnöjd? Några stora missar? Du brukar väl ha mkt lägre straff?

Jag fick en åtta på förvända galoppen, det kommer hålla mig glad ett bra tag.
Nolla i hoppningen och terrängen, men gav bort min placering efter som jag red på tok för långsamt. Dumt. Men Y gick som en klocka och var jättefin.

Den svartas dressyr var förskräcklig, tror aldrig jag fått så höga straff i dressyren. Men jag får skylla det på att jag knappt ridit hästen och att han främst tränas hoppning.
Vi hade ett pet i hoppningen och en väldigt fin runda i terrängen, felfritt men ngt långsamt.
Med tankte på att jag bara hoppat häste ett par språng i Enköping i tisdags så kändes det toppenfint.

En fin start på säsongen. Nu laddar jag om för Åkerbo o tänker inte sitta och rida nån långsamridning denna gång! I Åkerbo har vi oxå ridit vår bästa dressyr någonsin så jag håller tummarna nu igen!

Fråga: :confused: Ngn som vet vad som hände med Business X i terrängen? Han gick ju lättklassen och jag tänkte att det där ska väl gå som en promenad i parken men tydligen inte. Blev utesluten. Någon som såg?

Ja, grattis Murray och Cillie! Ni är så duktiga!

Jag är också nöjd med dagen. Dressyr ÄR ju inte vår starka sida men ok hoppning med ett ner och terrängen kändes bra med bara några sekunder för långsamt.

Ååååhhhh -TACK! :)

Han är så fin hästen, o jag är löjligt nöjd med min dag! Dressyren gick toppenfint men tyvärr missade jag segern med ett nedslag i hoppningen. Jag red åt fel håll efter 3:an o var tvungen att vända ute i skogen nästan. Hann sedan inte bli klar på kombinationen så vi petade insprånget där.... Snacka om hjärnsläpp, haha! :o

I terrängen går han ju som en klocka, man skulle kunna tro att han aldrig gjort annat! :love::love:

Vet inte vad som hände med Business X, men det var inte han som hoppade fel bank iaf (det var en brun häst med manlig ryttare - kommer inte ihåg vem dock).

Grattis alla ni andra, fina resulata igår! Härligt väder fick vi oxå, det dör man inte av!

Fråga: :confused: Ngn som vet vad som hände med Business X i terrängen? Han gick ju lättklassen och jag tänkte att det där ska väl gå som en promenad i parken men tydligen inte. Blev utesluten. Någon som såg?

Han bara tvärvägrade att hoppa sunken road. Tror att ryttaren var lika förvånad som alla andra.

Grattis även till PF som knep en placering i 100-klassen. Vi hade exakt samma straff i dressyren - jag var rätt nöjd med det men kan tänka mig att du är lite missnöjd? Några stora missar? Du brukar väl ha mkt lägre straff?

Tack :bow:

Jag hade egentligen tänkt att bespara er mina åsikter kring dressyrdomaren (dessutom inte den domare som det skulle varit, utan de hade råkat förväxla sina två domare :grin:)
Men en kort sammanfattning:
Bra ritt, inga missar. Mycket positiv krititk. Och låga poäng :confused:

Grattis!

Det är ju det som är det roliga med ft, bara man får en fin terräng så är man galet nöjd ändå :love:

Jag är så galet nöjd med min dag!

Kamel var superbra i dressyr och hoppning. Tyvärr var inte dressyrdomaren av samma åsikt, men det skiter jag faktiskt i.

Terrängen var bara :love: :love: :love:
Så himla bra, det var verkligen a walk in the park!
Felfritt och inom tiden, är väldigt nöjd både med Kamel och min egen ridning.

Trots usla dressyrpoäng räckte det till en femteplats :)

Jag är så glad att min tränare satt upp och hoppade Kamel lite i veckan, nu verkar vi ha hittat en bra plan :bump:

Tack :bow:

Jag hade egentligen tänkt att bespara er mina åsikter kring dressyrdomaren (dessutom inte den domare som det skulle varit, utan de hade råkat förväxla sina två domare :grin:)
Men en kort sammanfattning:
Bra ritt, inga missar. Mycket positiv krititk. Och låga poäng :confused:

Ja nu när du säger det, - var ju fel domare i både 100-klassen och den andra debutanten! Jag hade oxå väldigt fin kritik på Y men som sagt tycker det var ganska rätt bedömt, hade gissat på 50 straff så det var ganska rätt :)

Tack! Det var underbart väder hela dagen så jag lyckades få några fina bilder!
Slänger in några så ni får se hur underbart det var. :love:

Jumping_by_Tarjeis.jpg

oh, vilka fina bilder du tagit!!
Har du möjligtvis fler högupplösta bilder på ekipage 104?? ;) Roliga minnen att ha kvar från debutanten i * .

Liknande trådar

Fälttävlan Hejsan! Min häst är 18 i år och ska gå debutant den här säsongen. Han har under sina glansdagar gått MVS A fälttävlan som det hette på...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Novali01
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 882
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod