Upprop mot dyra veterinäravgifter!

Sv: Upprop mot dyra veterinäravgifter!

Kl

Kunde inte låta bli och titta på några tävlingar. Tog slumpmässigt ut en regional hopptävling för häst.
Borås Fältrittklubb 27-28/9 Boråshoppet
Propp:http://www.ridsport.se/propositioner2008/080927_Borås_R.pdf
RM:http://www.borasridhus.se/media/6508/rmboråshoppet2008.pdf
Hästförteckning:http://www.borasridhus.se/media/6542/hästförteckningboråshoppet2008.html

370 hästar * 150:- i vet.avg. = 55 500:-
Vet. Jag har räknat på 12 timmar om dagen (två dagar) =24 timmar * 600:- = 14 400:-

Arrangören gjorde en vinst på: 41 100:- :eek: Det är ju f*n inte klokt!!!:mad:

läs senste ridsport där stå de exkta kostanden för veterien, vinsten bliv 31' har jag för mig, Borås FK har tydligen bakat in en "anläggningsavgift" i veterinärkostnaden :eek:

Jag såg det.:eek: Det är :devil:-ligt fräckt!:mad:

Det finns även en debatt på Ridsports nättidning som jag rekomenderar er att skriva i, länken dit är http://www.tidningenridsport.se/NyaInlaggVisa.aspx?m=45208&m1=64675&threadId=77230

Tack! Det har jag missat.

*KL*
Ur nya TR 2009

mom 184 - I
"I veterinäravgiften får bara kostnader för veterinärens lön och körersättning enligt SJVs regler ingå."

Hrm ska bli spännande att se hur det blir :p

Då är det bara att anmäla till förbundet då fort man ser att någon slänger på hutlösa extra avgifter (lite marginal måst vi dock tåla) så får de tag tag i problemet.

Då är det bara att anmäla till förbundet då fort man ser att någon slänger på hutlösa extra avgifter (lite marginal måst vi dock tåla) så får de tag tag i problemet.

alternativt lämna in en protest till ÖD på plats, eftersom ÖD är på plats för att kontrollera att TR följs :idea:

(går säkert att samla ihop ett gäng på plats som är villiga att lägga lite var till protestavgiften så blir det inte så många kronor/person)

alternativt lämna in en protest till ÖD på plats, eftersom ÖD är på plats för att kontrollera att TR följs :idea:

(går säkert att samla ihop ett gäng på plats som är villiga att lägga lite var till protestavgiften så blir det inte så många kronor/person)

Dessutom får man ju tillbaka pengarna om man får rätt!

Dessutom får man ju tillbaka pengarna om man får rätt!

Precis! :)
Vad kostar en protest nuförtiden? Är det fortfarande 50kr? (var några år sedan jag var ute och tävlade, och har inte hållit mig så up to date med TR sedan dess :D)

Det var intressant att läsa! Har inte heller sett vet. avgift under 100 kr. Billigaste är väl 120 kr.

Blekinge
**Dalarna- megasus
Gotland
Gävleborg
Göteborg&Bohus
Halland
**Mittsvenska- megasus
**Norrbotten - Lady_S
**Skåne - Snuffsan
Småland
**Stockholm - Estivuz, Emsan
Södermanland
**Uppland - Emsan
**Värmland - HannaAderhjelm
**Västerbotten - Lady_S
Västergötland
**Västmanland-Emsan
Örebro
**Östergötland - LadyCovergirl, Giinne

Jag kan ju kolla i Värmland :)

Höstens tävling i Skabersjö i Skåne togs det ut en veterinärsavgift på 70 kr.
På den nat. tävlingen i Vetlanda i februari i år tog de 120 kr för ett 3 dagars meeting. Helt OK tycker jag.

Hamre 14-15 februari hade 320 hästar anmälda, några strukna men även några efteranmälda så minst 300 hästar till start. De tog ut 100:- vilket gav en vinst på närmare 20 000:- , Och det på en tävling som redan innan måste gått med grym vinst! (rejäla avgifter, låga premier, ofräscht hindermatriel osv)

Klaga till distriktet. En klubb här i Skåne fick bakläxa av distriktet för att de tog för höga veterinärs avgifter.

Idag var vi på Djursholms regionala hoppningar - nytt rekord för oss - 80 spänn!!!!! Bra jobbat DRK.
:bump::bump::bump:

Senast ändrad:

SJälvklart jag är med att skicka mailet på nästa regionala tävling! :D

Just nu sitter jag o mailar med Märsta ridklubb som ALLTID verkar ha en avgift på 100 kronor... De har 188 hästar på söndag och kostnaden för veterinären blir ca 6600 kronor... Men intäckterna på veterinäravgiften är 18 800 kronor!!
Klubben tjänar alltså 12 800 kronor på avgiften..... :grin:

De skulle kunna halvera avgiften till 50 kr och ÄNDÅ tjäna på den.
Jag blir så trött.

Men det är en farlig värld man lever i! Sen ber de en om ens fullständiga namn och telefonnummer så de kan kontakta mig! Hua, hoppas man inte har ett pris på sitt huvud nu, haha! :devil:

Liknande trådar

Tävling Det fanns en sån här tråd för ett tag sen men jag startar denna iaf... Jag och många med mig anser ju att veterinäravgifterna...
2
Svar
34
· Visningar
3 017
Hoppning Nu tycker jag att vi tar tag i det där med dyra veterinärbesiktningar!! Vi har i höstas konstaterat att klubbarna ibland tar ut...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 751
Senast: Weeei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar