Sv: Gärds
Tackar som frågar, det gick jättebra! Tycker
jag iaf...
I dressyren fick vi 53,6 straff (64,3%), var första gången pållan gick dressyrprogram för domare någonsin och första gången jag gjorde det på 13-14 år (och då på b-ponny...) så det var jag jättenöjd med!
I hoppningen svepte hon av lägsta hindret på banan, insprånget i kombinationen... Inte mycket att säga om det, vi låg rätt på det men hon är lite nonchalant på låga hinder och som sagt, hon bara precis svepte av den.
Hon kändes lite förvånad över att plötsligt få ge sig ut i terrängen efter att ha gått banhoppning :P
Hinder 1-5 gick utan problem. 6:an var en kombination coffin 6 m i lite uppförsbacke till en röd stock. Planen var att samla ihop galoppen och rida på ett kort galoppsprång. Just innan start kom min tränare förbi och tyckte att jag skulle trava över graven istället. Sagt och gjort. Efter 5:e hindret saktar jag av, och såhär i efterhand var det ett väldigt dåligt val. Sawanna som var konfunderad redan innan är van att vi är klara när jag bryter av så hon slappnade väl av lite och var inte riktigt med när graven kom så det blev ett kort språng över den och sedan jättelångt till stocken så hon bröt ut. Antagligen smart, hon hade nog fått svårt att räcka över.
Det gick ett dike längs med banan så det var inte så enkelt att ta sig tillbaka till andra sidan för att ta om hela kombinationen så jag chansade på en kort anridning och red på bara b-hindret, men hon var inte med mig alls så det blev ett stopp till. Eller stopp och stopp, det blev liksom inte ens någon anridning. Så jag fick rida igenom ett vatten och ta om hela kombinationen, denna gång i galopp, och då gick det galant!
Sen hoppade vi de resterande 9 hindren utan problem, hon vara bara lite tveksam till att gå ner i vattnet (Inget badväder
) men plaskade i med lite stöttning.
Jag är nöjd, tycker det var en bra start, men ni andra håller kanske inte med?