Sv: Gärds

Det är ju bara en liiiten trippelbarr med "grav"/dike under som var med i ** klass:D;)
Kan avslöja att den gick att hoppa så att det såg plättlätt ut (tex gjorde brun ryttarinna det:bow:), men även i kortkort korsgalopp (som någon gjorde) och då såg det INTE plättlätt ut:eek:

Jaha var det en tysk domare ?? Då fattar jag nu vad Olgaklara yrade om :rofl: Hon pratar så fort ibland att man inte hinner med :p Men det var ju bra för Hille och Junioren låg tvåa efter dressyren på 42.1 straff

Men det hjälpte inte när junioren tror att man glida runt i hoppningen på Gärds :cool:

Efter en felfri terräng med lite tidsfel för att det gick för fort så blev det till slut en 9 placering för dom och nu är dom oxå kvalade till * klass.

:rofl:

Ja just han som hatade oss :cry:

Hoppar du en grav bakom trippeln eller hoppar du rakt igenom sista bommen på den? Tycker den ser lite maffig ut för debutant? :angel:

Tycker du :angel:

Nä Pärlan har riktigt bra hinderuppfattning så han skulle nog inte försöka hoppa igenom stockarna :D Coffin ligger bakom där med grav+ stock i debutant och från andra hållet i lätt klass dvs stock+grav

flash:

Hindret ser värre ut än vad det rids. (ja om det rids som det skall då mao) Ett ganska enkelt hinder för hästen att hoppa egentligen.

Yepp det var vi ;)

Glömde den finaste bilden, nu är han inte så tjock längre :laugh: Bara matte som skall banta är väl bäst att tillägga innan Novali gör det :angel:

När vi kommit ner på alla 4 benen (ut ur skogen) och jag fått riktat in nosen mot coffin :)

20100515389.jpg

Hemma till slut efter en härlig helg i skåneland, allt annat än pigg men som tur är har man fantastisk dotter som tar han om sin gamla sjuka mor ;) dessutom Novali hästägare som tar hand om det mesta och som en gåva skickad från himmelen dök Berta-Lotta upp med en massa härliga presenter som jag lindat in mig i och t.o.m sovit i....

MammaBerg bjöd på fantastisk gästfrihet och tillsammans med ett glatt gäng fixade dom kanontävlingar :bow:

Mest nöjd är jag naturligtvis med Bettis fina 4:e plats i ** :banana::bump::banana: men även Lilleman var jätteduktig och med lite mer rutin och kondis kommer det att bli bra.

Kul att träffa alla, Sita, Workalic och alla andra jag inte vet namnet på som man hejat på.

Extra kul med en pratstund om gamla minnen och bekanta med Sitas mamma när jag löste av en stund i hoppdomartornet, och till slut träffade jag också på min och Sitas gamle hopptränare, honom hade jag inte räknat med att träffa på fälttävlan.

Därmed är min stund på Buke över, många av er vet varför ni andra kan få reda på det när vi träffas irl.

Hejdå från Bettibets!

Tänkte väl det :angel: fast helt säker kan man ju inte vara, pärlan kanske hade fått hybris och såg sig som en medelsvår häst dagen till ära :devil:

(Men ska man hoppa gravar med något över så hellre en trippel än en smal stock mitt över eller något annat räckes-liknande. Hästarna hoppar mycket finare på såna hinder och risken att de ska haka i är mycket mindre.)

Vad äro detta? En dressyrhäst på terrängbanan?! Med såna dära vita skydd och i TRAV kan det väl inte vara något annat? :angel:

Antar att ryttaren är rädd för att hästen ska hoppa ut över dressyrstaketen igen eftersom hon rider med väst och hoppsadel på sin dressyrkuse? :devil:

Vad äro detta? En dressyrhäst på terrängbanan?! Med såna dära vita skydd och i TRAV kan det väl inte vara något annat? :angel:

Antar att ryttaren är rädd för att hästen ska hoppa ut över dressyrstaketen igen eftersom hon rider med väst och hoppsadel på sin dressyrkuse? :devil:

ha ha hahahahahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaa

haah ah hahahahhaha ha
¨
:rofl::rofl::rofl:a

Skrattar så jag trillar av stolen....:devil:

Sv: Wfrk - Runstens gård!

Nåja vi som var i Gärds hade det inte bättre :angel:

Näe det var ingen hit, fast det kunde varit värre. :idea: Det kunde ösregnat hela tiden. :eek:

men trots regnet så är det ändå skönt att som arrangör att kunna vara lugn med tanke på underlag etc. Det enda blir att de stackars ryttarna fryser :p

Sv: Wfrk - Runstens gård!

Näe det var ingen hit, fast det kunde varit värre. :idea: Det kunde ösregnat hela tiden. :eek:

men trots regnet så är det ändå skönt att som arrangör att kunna vara lugn med tanke på underlag etc. Det enda blir att de stackars ryttarna fryser :p

Ja det är det bästa med Gärds, underlaget.. fast det är ju likabra i Trossnäs i terrängen = sand.

Jag hade faktiskt tur för det slutade regna när jag skulle rida dressyr och sedan var det uppehåll så länge jag var på plats :) Ganska varmt ändå på Lördagen.

Det var värre /kallare på Söndagen.

Tackar som frågar, det gick jättebra! Tycker jag iaf... :D

I dressyren fick vi 53,6 straff (64,3%), var första gången pållan gick dressyrprogram för domare någonsin och första gången jag gjorde det på 13-14 år (och då på b-ponny...) så det var jag jättenöjd med! :)

I hoppningen svepte hon av lägsta hindret på banan, insprånget i kombinationen... Inte mycket att säga om det, vi låg rätt på det men hon är lite nonchalant på låga hinder och som sagt, hon bara precis svepte av den.

Hon kändes lite förvånad över att plötsligt få ge sig ut i terrängen efter att ha gått banhoppning :P
Hinder 1-5 gick utan problem. 6:an var en kombination coffin 6 m i lite uppförsbacke till en röd stock. Planen var att samla ihop galoppen och rida på ett kort galoppsprång. Just innan start kom min tränare förbi och tyckte att jag skulle trava över graven istället. Sagt och gjort. Efter 5:e hindret saktar jag av, och såhär i efterhand var det ett väldigt dåligt val. Sawanna som var konfunderad redan innan är van att vi är klara när jag bryter av så hon slappnade väl av lite och var inte riktigt med när graven kom så det blev ett kort språng över den och sedan jättelångt till stocken så hon bröt ut. Antagligen smart, hon hade nog fått svårt att räcka över.
Det gick ett dike längs med banan så det var inte så enkelt att ta sig tillbaka till andra sidan för att ta om hela kombinationen så jag chansade på en kort anridning och red på bara b-hindret, men hon var inte med mig alls så det blev ett stopp till. Eller stopp och stopp, det blev liksom inte ens någon anridning. Så jag fick rida igenom ett vatten och ta om hela kombinationen, denna gång i galopp, och då gick det galant! :) Sen hoppade vi de resterande 9 hindren utan problem, hon vara bara lite tveksam till att gå ner i vattnet (Inget badväder :p) men plaskade i med lite stöttning.

Jag är nöjd, tycker det var en bra start, men ni andra håller kanske inte med? :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För tredje året i rad står Gärds RF och Kristianstad International Eventing som värd för Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Amatör-touren i Falsterbo har fått en vinnare: Emelie Gärde med sin Topaz Princess. Gärde som bara skulle ha häst för att mysa och rida...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod