Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Efter en heldagstur på 65 mil har jag äntligen fått hem min nya rockard.
Än så länge står den i garaget men på lördag blir det förhoppningsvis en provtur
En ny sele från Ädelssons. Sålde lokselen och inskaffade en med lös brösta och hela kittet.Räcker gott till det lilla jag numera kör.Dessutom väldigt ställbar.Väntar bara på att svängeln ska anlända.
Vi har köpt en ny vagn och en ny sele (economic) till vår ena shettis. Har tömkört i dag för första gången. Det är världens coolaste shettis, hon reagerar ingenting på varken sele eller träns. Men vi är lite osäkra, på economic sele ska bröstan sitta fast eller ska den vara lös och bara spännas i draglinorna??? Bilder kommer senare
Eftersom detta är premiärturen så upptäckte vi 2 saker som ska justeras tills nästa gång. Skaklarna är ca 15 cm för långa och bakselen sitter aningens löst.
Annars kändes allt perfekt!
Tack så mycket!
Jag är helnöjd med denna (tror den heter Träningsrockard nr 204)
Gjorde en beställning i veckan på nya tömmar, sidostycken utan skygglappar och snabbkopplingar till draglinorna. Sen är jag nöjd... ett tag i alla fall
Det jag önskar mig härnäst är en giggsele igen, har bara lokselar nu, och en rockard så jag kan träna lite mer dressyr. Får ju låna "grannens", men det är lite osmidigt att gå 4km för att låna vagn.
Jag önskar mig en ny snygg pisk.
En till körhäst också så jag kan köra par, för den jag har som var tänkt att användas för det ändamålet kommer nog inte fungera som körhäst.
Vi ska iväg på kurs i sommar, och träna några helger så vi får väl se hur det går med det.
Ponnyplutt är ju bara 1 år så selen är tänkt att han bara ska bli van att ha den och tömköras i. Skulle nog inte våga spänna för en häst för en vagn med den här selen, den har sina sprickor här och där.
Köpte den mycket billigt begagnat och lär väl slänga/ge bort den när/om lillen växer ur den eller senare ska sättas för vagn
Trädgård & Växter
Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.