Vad köpte ni senast?

Sv: Vad köpte ni senast?

Nu har jag shoppat till nya ponnyn:laugh:

Det blev en beg. Roslagsrockard och en nylonsele att ha till inkörningen! Så nu sitter jag bara och väntar på att alla grejerna ska komma:D

En oanvänd kronsele i ljust läder med baksele. ca nr 13 i min selsamling som jag inte behöver men jag mår bättre ju fler selar jag äger.

Efter en heldagstur på 65 mil har jag äntligen fått hem min nya rockard.
Än så länge står den i garaget men på lördag blir det förhoppningsvis en provtur :banana:

En ny sele från Ädelssons. Sålde lokselen och inskaffade en med lös brösta och hela kittet.Räcker gott till det lilla jag numera kör.Dessutom väldigt ställbar.Väntar bara på att svängeln ska anlända.

Vi har köpt en ny vagn och en ny sele (economic) till vår ena shettis. Har tömkört i dag för första gången. Det är världens coolaste shettis, hon reagerar ingenting på varken sele eller träns. Men vi är lite osäkra, på economic sele ska bröstan sitta fast eller ska den vara lös och bara spännas i draglinorna??? Bilder kommer senare :)

Nu har jag provkört min nya vagn :love:

Både jag och häster är supernöjda :banana:

2514485720059748183S600x600Q85.jpg

2003470820059748183S600x600Q85.jpg

2794650130059748183S600x600Q85.jpg

Eftersom detta är premiärturen så upptäckte vi 2 saker som ska justeras tills nästa gång. Skaklarna är ca 15 cm för långa och bakselen sitter aningens löst.
Annars kändes allt perfekt!

Det blev ett nytt polypad däckelunderlägg och bröstaunderlägga i brunt o beige.

Ser jättefint ut! Hade inte tackat nej till en sån vagn ;)

Jag har köpt en körhäst! :bump:

Jag har köpt en beg. bröstsele, tömmar, träns + annat till min lille häst. nu ska jag bara hämta hem hästen också, haha!

:)

Ser fin ut, jag har en ponnyrockar nr 201 från Tidaholmsvagnar.

Det senaste jag köpt är snabbkopplingar till draglinorna, snabbkopplingar till bakselen och adapter till draglinorna.

Tack så mycket!
Jag är helnöjd med denna (tror den heter Träningsrockard nr 204)

Gjorde en beställning i veckan på nya tömmar, sidostycken utan skygglappar och snabbkopplingar till draglinorna. Sen är jag nöjd... ett tag i alla fall :p

Jag har inte köpt nåt på evigheter! Jag är så himla sugen på att handla, men det finns annat på prioriteringslistan som går före då vi bygger ut.

Det senaste till körhästen var ju annars en registreringsskylt till vagnen, den köptes in för grymt länge sen.

Bild: http://bruksponny.zoomin.se/Z2746043

Det jag önskar mig härnäst är en giggsele igen, har bara lokselar nu, och en rockard så jag kan träna lite mer dressyr. Får ju låna "grannens", men det är lite osmidigt att gå 4km för att låna vagn.

Jag önskar mig en ny snygg pisk.

En till körhäst också så jag kan köra par, för den jag har som var tänkt att användas för det ändamålet kommer nog inte fungera som körhäst.

Vi ska iväg på kurs i sommar, och träna några helger så vi får väl se hur det går med det.

Oj! Den är så gammal så den har nog inget märke :p

Ponnyplutt är ju bara 1 år så selen är tänkt att han bara ska bli van att ha den och tömköras i. Skulle nog inte våga spänna för en häst för en vagn med den här selen, den har sina sprickor här och där.

Köpte den mycket billigt begagnat och lär väl slänga/ge bort den när/om lillen växer ur den eller senare ska sättas för vagn :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 625
Senast: Kajsalisa
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Kläder & Bli fin Någon som har tips på ett snyggt, lite längre halsband som köpts till hyggligt pris? Var hittade du det? Helst i Sverige. Typ som...
Svar
0
· Visningar
178
Senast: Rie
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 051
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA