Hjälp! Mitt föl grisepassar

Allvarligt, hur vanligt att det att föl grisepassar?
Mycket vanligt. Vissa grisepassar till dess att de blir inridna. Men det betyder egentligen ingenting för ridningen.

Hur brukar gångarterna utvecklas?
Alla gångarter som man ser fölen gå i, de kan de. Sedan så vet man inte riktigt vilka fler som de kan.

Trav brukar alltid lösa sig, tölten är olika.

Jag har en häst som bara visade skritt och trav före inridning. Den är fem-gångare. Galoppen var svårast att få till.

Vi släppte ihop dem igår och det blev en del springande. Lilla Snekkja är jättekul att titta på, hon galopperar i alla tempon, gör snabba stopp och vändningar och luftsprång. Tölta hinner hon inte med längre. :)
Rodi (Askjas föl) är lugnare, han har hittills visat tre gångarter, skritt, grisepass och galopp, jag tror som du säger att traven och tölten kommer. De utvecklar väl en gångart i taget.

Litet bilder vore fint!

Min ridvalack grisepassade i alla tempon tills att han blev inriden. Men det har aldrig varit några problem med traven för det.

Kanske kommer inte Rodi att trava innan han blir inriden, men det gör väl ingenting?

De är verkligen söta i vilket fall som (grisepassare eller ej) :love:

Ibland undrar jag om folk har för mycket tid och för lite liv...

(ut och umgås med riktiga människor och era hästar ..)

Det tror jag också.. Men har man verkligen INGENTING annat att göra än att skriva inlägg här? Jag tycker man kan ägna sig åt att skriva vettiga inlägg om man nu måste. Om saker som man brinner för men inte svara på allt som någon allsmäktig "kunnare" som många verkar tro sig vara här...
(skriver just nu själv ett väldigt onödigt inlägg känner jag)

Jag menar .. hur har man tid att bli så himla kunnig om man kan sitta framför datorn och skriva flera tusen inlägg på en chatsida??

Inget ont om dem som faktiskt har kunskap och delar med sig....

Ibland undrar jag om folk har för mycket tid och för lite liv...
Nejdå, du har bara misuppfattat allt.

Jag umgås med samma riktiga människor både här och i kött och blod.
Och så var det tänkt att ett av fölen på bilderna skulle bli just min häst.

Så jag sitter här och umgås med riktiga människor och tänkte titta på en av mina framtida hästar.

Vi umgås så här, är det något fel på det?
Vi bor långt ifrån varandra och det här är ett bra sätt att hålla kontakten på.

hur har man tid att bli så himla kunnig om man kan sitta framför datorn och skriva flera tusen inlägg på en chatsida??
Det är inlägg från 3 år tillbaka. Och detta är den enda sida som jag chattar på.

Det gör i snitt 6 inlägg/dag.

Det går ju fort.

Jag tycker man kan ägna sig åt att skriva vettiga inlägg om man nu måste.
Visst visst, Men jag skriver vilka inlägg jag vill oavsett vad du tycker.

Om du inte gillar dem, strunta i att läsa dem.
Enkelt.

Men oh vad dum du är Mandalaki, det fattar du väl om du läser noga vad hon skriver. Om man skriver för mkt inlägg på nätet så har man ingen tid att utvckela varken intelektet eller de sociala kompetenserna ordentligt ju. :devil: :D :angel: ;)

fast om man chattar kan man kanske klara att vara socialt kompetent i andra sammanhang :angel:Jag menar vilka utomstående icke hästintreseeade vill lyssna på frågor om grisepasande föl ? Då är det ju bättre att dela såna ämnen med de om är intresserade av samma nonsens :smirk:annars bli man ju socialt inkompetent

min kompis hade ett föl som bara grisepassade. Nu går han jätte fint i alla gångarterna. han grissepassade tills han blev inriden...så det kommer nog med tiden... :)

Sv: Hjälp! Mitt föl grisepassar

Tråden "Köpa häst - annonser" fick mig att minnas denna tråd, så här kommer en uppdatering ang. mitt grisepassande föl. Under uppväxten var grisepass favoritgångarten. Han visade även tölt och fyrtaktsgalopp. De första travstegen såg jag när han var tre år. Under inridningen kom traven och nu travar han ok under ryttare men har lättare för tölten. I hagen använder han ungefär lika mycket trav, tölt och grisepass.

SkuggiRodiK214.jpg

Sv: Hjälp! Mitt föl grisepassar

Det är alltså fuxen som är grisepassaren. Den svarte har jag aldrig sett grisepassa men jag tror ändå han kan vara femgångare då båda föräldrarna har bra pass.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 157
Senast: co-SMAD4
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 063
Senast: Robina
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka