Fin träningväst och schabrak

Sv: Fin träningväst och schabrak

Jag har haft många länd o skrittäcken genom åren... endast bytt storlekar och innte pga av slitage.
Ett sålde jag i höstas... såg ut "nytt" endast lite päls på insidan... det användas dagligen några vintrar i rad... å var inköpt 98....

Och på ridskolan som jag red på på 90talet hade vi i stort sett endast Mias vojlockar... höll passformen och färgen år inn och år ut.. (inte direkt pedantskött)

Ang. Ts fråga om västar...
Fleece eller nylon?

Jag har redan hittat en kanonfin väst från pikeur. Red i den för hemma tränaren igår och den va jättebra att rida i:)

härligt, det va just faktiaskt piquer ja tänkte rekommendera... älskar deras västar...

Ja passformen är ju kanon. Tränaren har en i softshell som är riktigt snygg! Funderade på en sådan först men sen hittade jag denna och den kändes kanon. Är otroligt nöjd med allt därifrån!

jag gillar inte mias schabrak alls, dom är hårda i tyget på undersidan och designen är skittråkig. ska du ha den sortens tunnt enkelt schabrak så är equilines båda snyggare och har flossad undersida. eskadrons schabrak är också bra!

men snyggast är global, rg, esperado och scarpati. jag gillar mjuka följsamma schabrak med snygga passpoaler och kantband.

verkar ju verkligen som att det är otroligt olika tycke om mias så jag avvaktar nog med att köpa ett sådant. tycker de är mycke pengar för något om man inte blir nöjd. har aldrig testat någon av de schabrak som du räknade upp men ska definitivt kolla upp de

Jag tycker att Mias schabraken håller finfint, lindorna har jag ingen erfarenhet av. Eskadronschabraken tycker jag håller måttet men lindorna blir fula ganska snabbt. De är snygga och användbara men blir som flera nämn noppriga efter slitage och användning. Har Equilines lindor som tål tvätt lite bättre.
Schockemöhles schabrak är j'ättefina, använder dem själv, men på sommaren tycker jag de är lite varma och mina hästar svettas mer i dessa = jag tolkar det som att de inte andas lika bra. Annars tål de att tvättas och användas, slits inte för snabbt. Jag har haft mitt äldsta i ca 2 år tror jag, kanske 3? Fortfarande jättefint.

Mvh JV

har fortfarande inte köpt något och velar like hell nu när alla tycker så olika. jag ska bege mig in i veckan nu och se om jag hittar någor snyggt för nått nytt måste jag ha:D fyller lägligt år idag med så jag hoppas på lite pengar

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 577
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 043
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Jag ska äntligen ta tag i ridningen igen för första gången på några år. Har lyckats köpa nya ridstövlar som jag hoppas ska passa, men...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 352
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar