Var kan man köpa??

Sv: Var kan man köpa??

Soffkuddar kan bli svårt med manke. Men har hästen inte så mycket så finns ex Torsion dressage. Den har benstöd.
Kolla in Star Trekks modeller. De är lite mer stabila i känslan.
Men du behöver inte byta sadel om den passar hästen o dig.
// Linda

Hoppsadeln är så fruktansvärt obekväm att rida längre i. Och skritta mer än 30min i den det är rena döden!!
Så ska man klara att rida längre ute ritter så är det nog behövligt med en annan sadel...:crazy: tyvärr

Mitt varmblod startade SM "på stenåldern" och då red jag i en Börjes pinto=billighetssadel.

Frågan är ju också lite vad din rumpa vill ha.:D

Jag vet inte vad min rumpa vill ha. Helst min hoppsadel såklart, MEN som jag skrev tidigare, den duger inte att rida långt i :cry: älskar annars den sadeln över mycket annat...

Därför har tanken slagit mig att man skulle försöka hitta något liknande som är skönare att rida långt i, många säger ju att bomlöst ska vara bra. Har även hört (eller om man läser beskrivningarna) att de bomlösa sadlarna ska passa de flesta hästar, Och tänkte då att när man har flera hästar vore det ju super att ha en sadel som man kan ha på flera olika hästar. Min hoppsadel ligger faktiskt bra på nästan alla hästar men med vissa undantag..

Hej.
Jag har ett varmblod, henne har jag en barefoot Cayenne (bomlös) sadel till den fungerar bra till henne. Du får testa dig fram vad som passar dig och hästen. Åk gärna och provrid några olika sadlar om du känner någon med en sadel som du tror du tycker om och vill testa.
Du bor lite långt i från mig men annars hade du kunnat få komma hit och testa min bomlösa sadel.
/Jonna

Ja det va ju lite långt...
Du har ev ingen bild på hennes rygg? hur hon ser ut utan sadel?

hmm... varmblod - om jag inte minns helt galet så tror jag att "Liten" här på Buke skulle kunna hjälpa dig en del med frågor angående sadel till varmblod. Har bestämt för mig att hon hade lite bekymmer med sitt sadelletande till varmblod (och jag tror att det var lite mindre manke där också). Testa att PM:a henne om hon inte dyker upp här i tråden :laugh:

*vinkar*
Amen titta, man är ihågkommen :rofl:
Du har så rätt Sofia, jag har skrotat runt med all världens sadlar till mitt rackarns varmblodssto (bara 7 sadlar sen januari 2008 :crazy:).

TS: Jag ska röra mig mot praktiken nu (jag är en udda tonåring; jag går i skola på lördagarna :rofl:), men när jag kommer hem ikväll sätter jag ihop ett långt inlägg :D

Sådärja! Såhär ser min häst ut i ryggen:

dsc_0090_90965799.jpg

Rak men inte "platt planka", låg men lång manke. Ganska kort anläggningsyta.

Vi har haft:
Kingsley allround
Thorowgood T4 allround lite för svängd
Märkeslös w-sadel
Hector underbar, tills hästen växte ur den..
Barefoot Cherokee låg helt ok, men på tok för mycket soffkudde för min kropp
Dakota westernsadel ligger optimalt och vi älskar den båda två. Fått goda betyg från vår E.T. ang muskulaturen i ryggen sedan denna kom in i bilden.
Claridge House dressyr (syntet) ligger helt ok; inte tiptop, inte illa.

Har skrivit ihop en sadelhistoria med utförligare info, detaljer och bilder. Slänger in den som vit länk :D
Liten sadelhistoria

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 293
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
Fordon Vad har ni för bilar? Vi behöver köpa en till bil i familjen och är ute efter en prisvärd, bränslesnål bil som är pålitlig och alltid...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 892
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?