Vi gav 80 för vår. Tror den såldes för ungefär det samma blir vi bytte sen.
Vad var det för årsmodell?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi gav 80 för vår. Tror den såldes för ungefär det samma blir vi bytte sen.
Köpte min för 30' för typ sex år sen, nu med dubbelt så många köra mil skulle jag kunna sälja den för dubbelt så mycket. Om jag skulle behöva byta bil så skulle jag ändå köpa en likadan.Toyota Corolla. De har gått upp i pris begagnat tyvärr, men mycket bra bil.
2015. Vi köpte den 2018. Hade gått långt (gammal Securitas bil), ca 18000 har jag för mig.Vad var det för årsmodell?
Motorvärmare fungerar också med diesel."Alltid startar", vad brukar problemet vara? Kyla? I sådan fall bensin eller el.
Motorvärmare fungerar också med diesel.
Vi får igång traktorerna även mitt i vintern.
Men diesel utan värmare är ingen höjdare i minus 20.
Min man är mekaniker så han har koll men han älskar bilen!Jag har haft en Honda CRV som jag älskade högt men som tyvärr hade noll rostskydd i bottenplattan och förvandlades till kex trots sin ringa ålder. Trevlig bil men man bör krypa under och kolla innan man köper.
Jag bara älskar din beskrivning.Klart det går. Men i en diskussion om "startar alltid" är det så att dieselbilar på gruppnivå har sämre startförmåga i kyla. Det är bara så.
Att jag kan elda igång en dieselcheva med marschall -42, vålda igång en lastmaskin så livstiden förkortades med två år för oss båda, använda booster när glödningen ätit upp 12v batteriet, betyder det inte att diesel är lika pålitlig i kyla än bensin.
Jag har en Auris. Älskar den. Helt okomplicerad och bara fungerar år efter år. Nämnde det för mekanikern på min bilverkstad (Citroenverkstad) för ett tag sen och han svarade att Toyotas bilar går och går så länge de inte rostar.
När den jag har nu inte orkar längre blir det en likadan, de heter dock Corolla nu.
Vi har en Auris! (Som numera heter Corolla om man vill köpa samma modell men nyare bil). Älskar den, kommer alltid vilja ha Toyota!
Tack! Toyota har alltid haft så högt andrahandsvärde men det finns väl en anledning till det. Jag ska ha en lite äldre bil den här gången och Auris/Corolla står högt på listan nu.Vi har haft två. Båda riktigt bra bilar. De gick sönder exakt noll gånger under de åren vi hade dem. Trevliga att köra. Bra med lastrutrymme för sin storlek.
Ja de kostar ju lite mer men det var så värt det för oss. Förbrukningen är låg, och skatten typ obefintlig. Vi betalar 400kr om året i skatt.Tack! Toyota har alltid haft så högt andrahandsvärde men det finns väl en anledning till det. Jag ska ha en lite äldre bil den här gången och Auris/Corolla står högt på listan nu.
Jag har kört diesel i ca 25 år och i temperaturer ner mot -40 och aldrig haft det problemet ens utan motorvärmare, även om det inte var roligt. Min första bil, bensin, klagade högljutt när det var under -25 och kallstart.Klart det går. Men i en diskussion om "startar alltid" är det så att dieselbilar på gruppnivå har sämre startförmåga i kyla. Det är bara så.
Att jag kan elda igång en dieselcheva med marschall -42, vålda igång en lastmaskin så livstiden förkortades med två år för oss båda, använda booster när glödningen ätit upp 12v batteriet, betyder det inte att diesel är lika pålitlig i kyla än bensin.
Jag var förbi min verkstadskille förut, han var helt team Toyota, sa att det enda han gjorde med dem var service och slitageJa de kostar ju lite mer men det var så värt det för oss. Förbrukningen är låg, och skatten typ obefintlig. Vi betalar 400kr om året i skatt.
Vi köpte vår bil 2019, årsmodell 2012, hade bara gått ca 8000 mil. Kostade runt 90.000kr.
Vi har fått byta ut motorn till vindrutetorkarna i år (kostnad ca 7000kr inkl nya torkarblad och torkararmar) samt ny kondensor till AC:n (kostnad 9000kr inkl påfyllnad och service av hela AC-systemet).
Förra året var det någon metallplatta på undersidan av bilen som satt löst, kostade 250kr att laga på Toyota.
I övrigt inget som gått sönder.
Såklart bromsskivor/belägg och liknande med det är ju slitage och behöver bytas på alla bilar då och då.
Jag hade, om jag skulle leta bil, hellre välja låga mil och backa lite i årtal. Typ denna https://www.blocket.se/annons/1001525553 eller denna https://www.blocket.se/annons/1001682910 hade varit intressant. Min från -06 är helt ok.Tack snälla för alla svar! Vi har en Kia Ceed -12 nu som vi är supernöjda med, men behöver som sagt en bil till. Kommer att användas som pendlarbil så låg förbrukning är det viktigaste. Kian kan vara svårstartad vintertid men nu inser jag ju såklart att det är pga dieseln
Begagnade bilar har verkligen gått upp galet mycket i pris! Vi köpte vår för 50.000 för två år sedan och den är värd 65.000 nu trots att den gått 2500 mil till. Toyotor är dyyyra (typ 140.000 för en från 2016 som gått ~10.000 mil), men det kan ju vara värt det om de håller länge utan större fel.
Kanske att de inte har råd att betala avgifterna till kortföretagen?Idas hoppas det är okej om jag hakar på med en fråga till, det kanske kan vara intressant för dig också.
Jag letar på bilfirmor i första hand och där har jag stött på ett par stycken som skriver att de inte tar kort. De tar swish och banköverföring men inte kort. Vad beror det på? De kan ju inte lättare fiffla bort swish och banköverföring i bokföringen,
Eller inte vill betala avgifterna till kortföretagenKanske att de inte har råd att betala avgifterna till kortföretagen?