Planer på köpa bil. Tips!

När jag kollade på bil senast och hittat några intressanta bilmodeller så googlade jag lite på just de bilmodellerna. Jag fick snabbt fram att den ena modellen hade det gjorts någon större förändring på ett visst år, och bilarna efter det var bra, men de innan det året var katastrof i krocktester och fick ofta motorproblem. Av den anledningen kunde det vara stor skillnad på två bilar av samma modell där det bara var ett år mellan dem, och det tyckte jag var bra att veta när jag satt och kollade annonser.

Själv föredrar jag äldre bilar. De är ofta lättare att laga när något går sönder och hittar man en välskött så kan det vara ett kap.

Justja, en nit som jag gick på vid ett tidigare bilköp var att jag lurades att tro att allt var lugnt för att den hade gått väldigt få mil efter senaste kamremsbytet. "Åh så bra att de nyss bytt kamrem!" tänkte jag. Well. Det visade sig vara så länge sedan att kamremmen i princip torkat ihop och självdött, så den behövde bytas just därför... En bil som gått förvånansvärt få mil i förhållande till ålder behöver alltså inte vara en fördel, det kan tvärt om vara en nackdel. Att den är välskött och fått service i tid är viktigare än att den rullat få mil.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
773
Senast: Hermelin
·
O
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: Bonita4
·
L
Kläder & Bli fin Hoppas att ni inte tycker att dethär är jätte dumma frågor. Men jag ska börja en ny skola nästa vecka. Och då vill jag kanske ha lite... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 463
Senast: TeamLundVer
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 208
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka