Hur gammal är du
@EmmaFilippa ?
Hur man sminkar sig kan bero på åldern. När jag var i tonåren använde jag rouge på kinderna och maskara, jag hade bra hy men fick såklart finnar ändå. Ville jag täcka över finnar så använde jag en "color correct" med grönt i som tog bort det röda och gjorde dem mindre framträdande. Det finns sådana som är gröna när man duttar ut och hudfärgade när man jobbar in det i huden, det gäller att man hittar något som matchar ens hudton.
Tänk på att kändisar nästan alltid är retuscherad på bilder (även paparazzibilder) för att ta bort textur (rynkor/finnar osv) och att det är helt normalt att ha båda!
Till rouge har jag haft en snedskuren pensel och övrigt använder jag fingrarna. Glöm inte att tvätta penseln ofta då det snabbt blir ofräscht = mindre bra för hyn.
Har du någon bra ansiktsrengöring + kräm att smörja in efteråt?
Ofta kan jag tycka att det räcker, man ser pigg ut och huden får lite extra lyster. Tvättar man sig på kvällen och smörjer in efteråt, då räcker det att tvätta med ljummet/varmt vatten på morgonen och smörja in sig igen.
Bara ett tips i all välmening. Sminkar man sig så måste man dessutom tvätta ansiktet och smörja in sig på kvällen.