Elitloppet 2010

Sv: Elitloppet 2010

Kommer fram luktande som en hest, blir vel inte många Menhammar tjejer på meg da? :D

Så, nu är jippot över!

All heder åt Iceland efter den resan, Takter Congrats:)

vad tyckte ni om Åkes "trängning"?
jag anser nog att hade det vart nån annan hade den rykt.

Ja Iceland såg riktigt trevlig ut. Personligen var jag lite besviken på de utländska hästarna hade varit kul om de hade varit bättre för dagen/haft lite tur i försöket (Define the world såg fin ut i ryggar).

Jag tyckte Åke borde blivit diskad, lät på Örjan i tv4 som att han var missnöjd med domarnas beslut och han brukar ju inte gnälla annars.

precis, och hade det varit nåt vanligt lopp hade det diskuterats huruvida Lövgren släppte fram honom genom att "vingla ner".

Förstår inte varför Åke alltid ska få ta all skit... Sen att bua ut en vinnare FY FAN!!! Jag tror att dommarna vet vad som gäller och man får verkligen hoppas att de dömmer lika för alla. Annars va det säkert en eller annan mera som skulle ha åkt ut idag..

Har mange meninger men orker ikke skrive noe mer enn at Elitloppet 2010 ble et stort ANTIKLIMAKS :(

Spillmessig ble dagen heldigvis reddet av at Ilaria Jet vant første forsøket.

Förstår inte varför Åke alltid ska få ta all skit... Sen att bua ut en vinnare FY FAN!!! Jag tror att dommarna vet vad som gäller och man får verkligen hoppas att de dömmer lika för alla. Annars va det säkert en eller annan mera som skulle ha åkt ut idag..

Jag tror att domarna är kunniga och jag tycker att det var ett gränsfall men hade det varit en amatör eller lärling som kört likadant i ett "vanligt" lopp en onsdag och den drabbade hade varit ett proffs så tror jag absolut på diskning.

Att domarna faktiskt inte nödvändigtvis dömer lika för alla ÄR något som diskuteras mycket (iaf när jag jobbade inom travet för ett par år sedan) och jag har sett gränsfall där det varit domarens humör eller kuskens "status" som avgjort.

Sedan att bua tycker jag är extremt osportsligt av publiken och det bör inte förekomma, men ibland har jag känslan att mycket stora delar av travpubliken tycker väldigt illa om Svanstedt efter alla turer som han varit inblandad i de senaste åren.

Om jag inte såg helt fel så var de ju Joakim med Brioni som inte höll rakt spår på upploppet. Därför såg de ut som Åke trängde sig ut men tittar man på löpningsfrekvenser rakt framifrån så bryter Brioni ner ett helt spår.

Fast Åke gick ut också, någon sekund innan Brioni börjat bryta ned. På Örjan lät det som att Iceland blivit störd när de frågade honom efter loppet på tv4.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under 18 år var Linda Rosenquist ett välkänt ansikte i trav-tv. Intresset för ridning har också alltid funnits genom livet – och för sju...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 761
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA