Elitloppet 2010

Sv: Elitloppet 2010

KL

Jaha, Lucky Jim vann årsdebuten på 1.10.0 från dödens utan Lasix. :D
Bara att i Elitloppet köra till front och se till att inga vinglande, vinglada fransoser är i vägen så blir det en "walk in the park" för familjen Miller. Torvald Palema kan avlossa sin 1.08-speed sista 400, men vad hjälper det när det är 20 meter fram till ledaren? ;)

:banana:......"The Marshall call the trotters......"...........:banana:

*Håller tummarna*
:bow::bow::bow:

Nu vart jag grinig.
"Dagens fraga" pa ronden fragar om de tva amerikanska hastarna.
Sa vitt jag vet ar dock Define the World bade agd, tranad och kord canadensiskt. Dessutom ar han efter en ontario hingst och tjanade storkova i OSS som tva och tre.
Nagon ordning och reda far det val anda vara??

Cnada ligger i Nordamerika ja.
Daremot kallas USA boende/foda for amerikaner i dagligt tal.
Det anses som grovt forolampande att kalla en icke USA person for amerikan. Bade for tex canadensare men framforallt for amerikanerna sjalva. Enligt dem finns det inget battre an USA och det ar darfor viktigt att halla det atskiljt.
Kalla det hellre da nordamerikaner - dar finns det inga sadana granser annat an geografiska.

(Detta ar grovt generaliserat men i de allra flesta fall stammeer det.)

Och jag anser faktiskt att Canad borde fa lite credit faktiskt, det ar ju anda en ratt rejal skillnad mellan landerna.

KL

Lucky Jim kördes "preparémässigt" i fredagens avdelning av Su Mac Lad och en sen spurt räckte bara till andraplatsen. Den sortens styrningar brukar inte ses med blida ögon i USA, men för hästen var det nog väldigt bra. Att segerraden bröts gladde nog inte heller Solvalla....

Se loppet här, under Today's Videos (Enough Talk)

Cnada ligger i Nordamerika ja.
Daremot kallas USA boende/foda for amerikaner i dagligt tal.
Det anses som grovt forolampande att kalla en icke USA person for amerikan. Bade for tex canadensare men framforallt for amerikanerna sjalva. Enligt dem finns det inget battre an USA och det ar darfor viktigt att halla det atskiljt.
Kalla det hellre da nordamerikaner - dar finns det inga sadana granser annat an geografiska.

(Detta ar grovt generaliserat men i de allra flesta fall stammeer det.)

Och jag anser faktiskt att Canad borde fa lite credit faktiskt, det ar ju anda en ratt rejal skillnad mellan landerna.

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Er klar over at forholdet USA/Canada for enkelte er følsomt, men å påstå at ikke vi som europeere og skandinaviere ikke kan innlemme kanadiere som amerikanere blir like teit som å si at de ikke kan kalle oss europeere eller 'scandis' som de pleier.

Fem klara nu enligt diverse travmedia:

Lucky Jim, Define the World, Enough Talk, Beanie M.M. samt Torvald Palema.
Med fem veckor kvar till årets travhöjdpunkt i Europa så börjar de så sakteliga droppa in, de fyrbenta stjärnorna!

:bump:

Beanie M.M. tycker jag inte platsar där. Det var inget vidare prov på hästarnas kunskap i Olympian. Då skulle dom bjudit in Copper beach med han satte ju i alla fall nosen, först de 4 minst betrodda hästarna var ju först i mål.
Torvald tycker jag borde få bevisa sig i en start till innan man bjuder in även om jag litar på att Svanen sätter honom i form till sista söndagen i maj ;)

Beanie M.M är en fruktanssvärt kapabel häst som platsar i elitloppet, kan dundra runt hur fort som helst.. Maharajah tycker jag inte är klar för elitloppet i år, kanske nästa? Nu pagadi, helt klart. Gooparnas galning Quarcio är ju som han är , men han är absolut högintressant.

Torvald tycker jag också att han får bevisa lite mer, imponerade Inte i Olympia. Commander crowe har inte imponerat på mig i dom starter han har gjort, får se hur han går den 2:a :)

Ska bli ett grymt kul elitlopp och ska bli ännu roligare att vara på plats och se alla fin fina hästar !!

Nu Pagadi tror jeg bli for lett i dette selskapet, men blir spennende å se. Alle kan ikke komme først heller :)

Beanie M.M är en fruktanssvärt kapabel häst som platsar i elitloppet, kan dundra runt hur fort som helst.. Maharajah tycker jag inte är klar för elitloppet i år, kanske nästa? Nu pagadi, helt klart. Gooparnas galning Quarcio är ju som han är , men han är absolut högintressant.

Torvald tycker jag också att han får bevisa lite mer, imponerade Inte i Olympia. Commander crowe har inte imponerat på mig i dom starter han har gjort, får se hur han går den 2:a :)

Ska bli ett grymt kul elitlopp och ska bli ännu roligare att vara på plats och se alla fin fina hästar !!

Commander Crowe är struken ur Finlandia Ajo.

Såg det :( Synd.. Men Quarcio imponerade STORT på mig, Vilken häst han är när han håller sig i rätt gångart ! Hoppar verkligen han får en inbjudan nu, även Brioni gjorde ett kanonlopp !
Dessa två hästar kan bli ett stort hot för dom andra i Elitloppet.

KL

Tråkig nyhet : Quaker Jet kommer INTE.

Spennende nyhet: Arch Madness kommer kanskje! :devil:
En hest som tar ned Lucky Jim :eek: vil jeg gjerne se...

Startlistor, Elitloppsförsöken

Försöksheat 1

1) Nu Pagadi (Sverige)
2) Copper Beech (Tyskland)
3) Quarcio du Chene (Sverige)
4) Lavec Kronos (Sverige)
5) Ilaria Jet (Italien)
6) Nimrod Borealis (Frankrike)
7) Lucky Jim (USA)
8) Triton Sund (Sverige)

Försöksheat 2

1) Torvald Palema (Sverige)
2) Enough Talk (USA)
3) Oyonnax (Frankrike)
4) Beanie M.M. (Sverige)
5) Define the World (Kanada)
6) Lisa America (Italien)
7) Brioni (Tyskland)
8) Iceland (Sverige)

Drömspår för Åke och Torvald, men kommer dom kunna försvara titeln i år? Vilka kommer att ta sig till final? Vem tror du vinner?

De jeg tror går videre (i uprioritert rekkefølge)..

Heat 1

Copper Beech
Ilaria Jet
Nimrod Borealis
Lucky Jim

Heat 2

Enough Talk
Oyonnax
Define the World
Lisa America

Finalen:
Det står mellom Lucky Jim, Define the World og Oyonnax.

Startlistor, Elitloppsförsöken

Försöksheat 1

1) Nu Pagadi (Sverige)
2) Copper Beech (Tyskland)

3) Quarcio du Chene (Sverige)
4) Lavec Kronos (Sverige)
5) Ilaria Jet (Italien)
6) Nimrod Borealis (Frankrike)
7) Lucky Jim (USA)

8) Triton Sund (Sverige)

Försöksheat 2

1) Torvald Palema (Sverige)
2) Enough Talk (USA)
3) Oyonnax (Frankrike)

4) Beanie M.M. (Sverige)
5) Define the World (Kanada)
6) Lisa America (Italien)
7) Brioni (Tyskland)
8) Iceland (Sverige)

Drömspår för Åke och Torvald, men kommer dom kunna försvara titeln i år? Vilka kommer att ta sig till final? Vem tror du vinner?

Fetmarkerade går vidare, segern står mellan Torvald och Enough Talk.

Senast ändrad:

:laugh: Om Enough Talk vinner skal jeg personlig gå fra Oslo til Solvalla 2011.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under 18 år var Linda Rosenquist ett välkänt ansikte i trav-tv. Intresset för ridning har också alltid funnits genom livet – och för sju...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 761
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar