"Lättklass"

Sv: "Lättklass"

Och detta leder till ännu färre anmälningar för folk misstänker att klasserna kommer att slåss ihop och att man därmed får tävla med "proffsen" och så väljer man en klass där det finns mindre risk för det.

Visst är det konstigt kan jag tycka, att Islandshästen som är näst största rasen i Sverige har så få tävlingar och så få klasser. Jag har lyckats ta mig ut på en tävling i vår, de andra var jag för sen att anmäla mig till, så det var fullt (var dock ute i god tid innan anmälningstiden gått ut), också tråkigt.

Sv: "Lättklass"

ja det finns ganska ont om tävlingar också och de som finns blir fulla direkt och i juni och juli finns det knappt några alls och det är ju då som man vill tävla som mest då det är fint väder och man är ledig.

Jag tycker dom ska ha samma system som i kaninhoppning att får man placeringi A final tex så får man en pinne och när man har 3 pinnar så blir man uppflyttad till nästa klass och får man en viss poäng kan man bli uppklassad direkt och så fler olika nivåer såklart lätt klass, D klass, C klass, B klass och till sist A klass tex och inte slå ihop dessa till en klass.

Tror att många låter bli att tävla för att de inte vågar, men om det finns fler indelningar så blir det lättare för nybörjarna, man måste ju få börja någonstans och ha en ärlig chans bland ekipage på samma nivå.

Jag ska åka ända till göteborg för att tävla nu i juni :p eftersom jag inte vill ha tävlingsuppehåll ända till slutet av augusti

Liknande trådar

Islandshäst Jag har suttit domarsekreterare ett par gånger de senaste åren och tycker det är jättekul o lärorikt. Men det har fått mig att...
Svar
9
· Visningar
1 716
Senast: glimjandi
·
Övr. Hund Nu har jag filat klart på mina mål med hunderiet för 2012, så nu tar jag mig friheten att starta denna tråd :D! Mål 2012...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 609
Senast: TantAgda
·
B
Fälttävlan Vill vi ha det? Eller vill vi bara ha klasser där man tävlar (och därigenom måste ha veterinär, ambulans, ÖD, TD, en massa andra...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 808
Senast: Bettibets
·
Islandshäst Lite uppdatering från domarseminariet. Ett nytt FIPO kommer att finnas på engelska fr.o.m. 1/4. På svenska finns det så fort...
2
Svar
29
· Visningar
3 445
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar