Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hjälp - hur tar jag reda på om min hästs mor är bedömd?? Ursäkta en korkad fråga, men jag är inte så insatt i...
2
Svar
22
· Visningar
2 044
Senast: chrysler
·
C
Islandshäst Jag har börjat på islandshästridskola för ett tag sedan. Hur kan man möjligt driva hästen med underskänkeln samtidigt som man ska...
Svar
1
· Visningar
1 668
P
Islandshäst Ska få hit 10 isisar som ska gå på bete hos oss varav en som jag ska få sköta om och rida själv :banana: Jag undrar om det är något...
Svar
12
· Visningar
1 551
·
C
Islandshäst ...räknas som "godkänt" när man bedömer en islandshäst(sto)?Nu är det ju kanske lite svårt eftersom jag inte undrar över totalpoängen...
Svar
2
· Visningar
895
·
S
Islandshäst funderar över var man kan hitta tävlingsresultat från 01-03, har SIF dessa dokumenterade någonstans? :confused:
Svar
2
· Visningar
859
Senast: keilir
·
Islandshäst Hej! Något jag har funderat på är vad det är i islandshästens "konstruktion" som gör att de är mer viktbärande än ponnies i samma...
Svar
18
· Visningar
1 882
·
Islandshäst Jag har blivit ombedd att fixa en turridning på islandshäst, av min nation här i uppsala. Jag har ingen koll på vart man kan vända sig...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Marusjka
·
Islandshäst Hur börjar Ni med era unghästar? När plockar Ni fram tölten? Har Ni några tips på vad man ska tänka på?
Svar
11
· Visningar
1 331
·
I
Islandshäst Ni sitter jag med en valack som av olika anledningar (personliga och skade) har stått borta från ridning i ett år, vi har tömkört och...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Gullan86
·
Islandshäst Jag fått en häst till låns, att tävla och gå kurser med. Nu är det så att han är en av de märkligaste varelser jag har stött på...
Svar
17
· Visningar
1 906
Senast: knasan
·
S
Islandshäst Min dotter, snart 12 år skall tävla för första gången på en barntävling. Vår häst har aldrig varit på en ovalbana så det känns pirrigt...
Svar
2
· Visningar
1 124
·
D
Islandshäst Jag har funderingar på islandshäst men undrar nu om ni tror att jag är för stor? Jag är 1,68 cm och väger cirka 100 kg. Min ridambition...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 484
Senast: sambaengi
·
Islandshäst Ni med islänningar /andra raser med kort rygg, vilka sadlar har ni till era hästar? Vilka är korta nog?
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 034
Islandshäst Här är lite färgstatistik över hingstarna. Jag har använt mig av Hingststambok 2005. Náttfari från Wahlberg har jag ändrat från brun...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 427
Senast: em76
·
Islandshäst Jag har ett litet... hm, vet inte om vi ska kalla det dilemma.. Ett bekymmer kallar vi det. Snart är det KM på ridskolan, börjar nu...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Carla
·
S
Islandshäst black hej! Nån islandsexpert som skulle kunna förklara för mig hur man driver på hästen för tex tölt. pass? :banana:
Svar
1
· Visningar
833
Senast: Freyr
·
J
Islandshäst Hallo! ny i sajten! Hur står det till med er islandshästfantaster? :banana: Måste bara berätta att jag red för Gummi nu i helgen som...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: OlleAtlas
·
M
Islandshäst Jag undrar lite över det här med registrering av föl. Råkade ut för en tjuvbetäckning förra våren, min unghingst betäckte mitt gamla sto...
2
Svar
22
· Visningar
3 198
Senast: Maads
·
B
Islandshäst Nu så har jag tävlat för första gången (Stormur vår)! Vi tävlade T1 och F2. Resultaten blev 4,23 i T1 och 3,0-3,1 nånting i F2! Jag är...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 481
Senast: Matiz
·
Islandshäst ...att starta ett eget företag...med ISLANDSHÄSTAR :bump: berätta gärna om hur det var för er och hur ni gick tillväga?! skulle vara...
Svar
11
· Visningar
1 233
Senast: Demon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025