Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt rätt så är glóbrúnn gulsvart, och brúnn svart. Gulbrun är ju moldótt/moldóttur.Freyr skrev:Men glóbrúnn bör ju betyda gulsvart då brúnn är svart på isländska.
/Malin
Ja! Och man ångrar aldrig att man tar åt sig av lärdomar från kloka människor, trots att de kan svida lite i början.Silverkedjan skrev:just sådana här obehagliga synpunkter är det så få som vågar säga (eller hur cheeserica? )
Silverkedjan skrev:Jag menade inte att du skulle behöva "försvara" dig här utan kanske tänka på och få tips om hur du kan formulera dig i annonser framöver.
När jag lånat in hingst från utlandet har jag betalat motsvarande de språngavgifter ägaren velat i förväg och kunnat göra färdigt all byråkrati i god tid. Man får helt enkelt ta den kostnaden själv om det inte kommer ston utifrån. När du säger att dina "inte räknas" uppfattar jag det som att du vill ha tio betalande ston utifrån bara för att du ska kunna betäcka dina gratis? Även om några kan tycka det är en god sak att betäcka sitt sto för att rädda konstantskimmelanlaget är det inte säkert det känns lika angeläget att sponsra din avel
Just SÄKERHETEN i att hingsten verkligen kommer är väldigt viktig för stoägare, särskilt de som bor långt bort.
Du kanske tycker det är mycket pengar men det är en piss i havet jämfört med allt annat om man ska ha hingststation
På sikt lönar det sig att bara annonsera hingstar man VET att man kommer att ha, annars förlorar man trovärdighet. Och den är värd mer än 15000 kr
För övrigt finns det inget hinder för att betäcka ett konstantskimmelsto med en konstantskimmelhingst. Det enda du riskerar är att det inte tar sig riktigt lika fort. Men du ska väl ändå ha hingsten över flera brunstperioder.
Lycka till!
Filippan skrev:Fasen vilken härlig hingst! Vilken utstrålning! Åh, om jag hade haft ett sto *drömma*