Tävlingsdebuten avklarad!

Sv: Tävlingsdebuten avklarad!

Leni skrev:
Jag såg dig igår! Kommer ihåg dig pga ditt goda humör :)

Tihi ja det är det många som har kommenterat! Men varför vara sur på hästen - han kan ju, går det inte som det ska är det ju mitt fel! ;)

Ärligt talat - jag var så lättad efter varje gren att vi hade överlevt och inte blivit diskade! :rofl:

Filippan skrev:
Jag såg också dig igår! Gud vad synd att det inte blev någon pass! Du hade ju fått jättehöga poäng på den av det jag kunde se på kortsidorna ;) Var du nervös?
Jag tävlade också och kom tvåa i T2 på 5.20 nånting! :) :D Han gick inte sitt bästa men jag är ändå ganska nöjd (:

Dönervös! I synnerhet inför första klassen, till femgången hade jag lugnat ner mig lite men då hade å andra sidan pållen taggat upp rejält! :angel:

Passen på kortsidan? Äsch det var ju bara ökad grisepass ju! Du skulle se när han tar i! (har visserligen själv bara sett det med min instruktör som säkert får fram mer än mig, men ändå...) :D Passen funkar hur bra som helst hemma, men det var första gången jag försökte på en ovalbana så vad kan man förvänta sig!? :p Ska testa med lättare gummiboots nästa gång, tror att det går bättre å så ska han inte vara riktigt lika pigg... :D

Min dotter har debuterat i lätt fyrgång i dag på vår häst vi haft i tre år!
4.63 fick de ihop och är i B-final!
Kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle gå så bra, och vi är helnöjda. 4.5 för tölt är mycket mer än vad vi trodde att han kunde prestera. Tölt är inte hans bästa gångart.
Känns som vi fått ett kvitto på träning och ridning och det känns jättebra.
Nu får vi tro att det går bra i morgon på finalen också!

Är det så att hon tävlade på Bräcke idag?

Var där och tittade :D

Men vad hette pållen och hur ser den ut? Ska hon rida final imorgon...vilken tid?
Jag tänkte åka dit och kolla imorgon oxå..

Jag har med mig min charmör till jycke... Om du sett den kanske du minns mig... En liten chihuahua :D

Mósi skrev:
Bådde syftade jag på men du kan klappa din pålle också!

Klappar, kramar, pussar och matar honom med morötter! :love: Å när jag inte kan komma dit (som idag när jag jobbar 07.00 - 19.30) så har han en snäll "morfar och mormor" som matar honom med morötter, klappar honom och mockar hans box också! ;) :love: Morfar är dessutom en utmärkt "häst-chaufför"! :)

Hon red B-final i lätt fyrgång på söndag morgon vid 9.45. Kom sist med ett resultat på 4.46.
Men eftersom det var debut var vi mer än nöjda!
Själv satt jag domarsekreterare hela söndagen så jag såg inte så mycket av publiken.

Ok. Grön ryttare på fuxen. Tyckte det såg fint ut. Jättefin galopp hade han.

Liknande trådar

Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka