Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag vet att det varit diskussion om att hoppa med lindor innan och jag vill inte starta en tråd OM man ska eller inte ska hoppa med...
Svar
9
· Visningar
2 421
Senast: breccia
·
M
Trav Vi har fått ett bud från England via en tränare på Jägersro,på vår åttaåriga valack. Är det någon som vet något om travsporten i...
2
Svar
20
· Visningar
3 539
J
Islandshäst Vet inte vart jag ska placera denna tråd? Isladshästar är ju lite speciella. Red sambons Pålla i går, samtidigt som kompisen promenerade...
Svar
13
· Visningar
1 525
Senast: skjona
·
P
Hoppning hur mkt tycker ni att man kan hopptävla en 5-åring och hur mkt hoppträning bör han klara? han är ett sv hbl ca160cm //sandra
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Nelle
·
P
Western När köper ni sadel till unghästen? Vad jag förstår så ändrar ju sig kroppen väldigt mycket så en sadel som passar på en 2 1/2 åring är...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Glimten
·
M
Distans ........om man kommer med ett STORT halvblod på en distanstävling, med hoppsadel osv.....? Jag har nämligen en hopphäst, men är så himla...
Svar
8
· Visningar
1 320
Senast: molla
·
Hoppning Finns det längre? Är det OK att två personer tävlar samma häst, en på högre och en på lägre nivå?
Svar
1
· Visningar
746
Senast: kopparberg
·
Distans Så, då vill jag höra hur ni förbereder er för en ritt! T ex, vad gör ni veckan innan - nåt speciellt? Vad händer dygnet innan start...
2
Svar
21
· Visningar
2 269
Senast: _Rosie_
·
M
Övr. Grenar Hej!undrar om någon vet något om vår fullblodsvalack Newman??e:Fairy King och u:Camden dancer. Han är importerad från Irland, och har...
Svar
1
· Visningar
1 212
Senast: Chough
·
M
Islandshäst Vilka islandssadelmärken har ni att rekomendera? Har en häst som är smäcker, ej bred över ryggen och knappt någon manke. Vet någon om...
Svar
16
· Visningar
1 809
Senast: Boj
·
J
Trav Det tog 1 år och 2månader sen de frysmärkte mitt föl tills det blev registrerat och jag fick mitt hästpass. Jag har ju inte haft någon...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Islandshäst Jag håller på att leta efter ett islandsföl att köpa. Men vad ska jag egentligen titta efter. Finns det några riktilinjer jag kan gå...
Svar
2
· Visningar
1 175
Senast: Båbbe
·
O
Fälttävlan Var kan man hitta bilder och beskrivningar på gödkända hindertyper inom terräng?? Håller på med ett skolarbete om det.
Svar
3
· Visningar
1 628
Senast: Ylva
·
L
Western ...om jag ska lägga tråden här eller på utrustning men jag chansar. Det gäller Westernsadlar. Har beslutat mig att köpa en El Paso...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: __sandra__
·
B
Övr. Grenar Hur långt brukar ni cantra era hästar? Och hur ofta? Mina är fortfarande under uppbyggnad så vi tar det lite lugnt, vill inte riskera...
Svar
5
· Visningar
1 380
Senast: BJÖRKIS
·
M
Western :idea: Nu har jag fått nog av att leta på inaktuella hemsidor! Kan vi inte hjälpas åt att sammanställa en tävlingskalender på...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: hotrodder
·
T
Körning Om man ska ha sin häst till att dra lättare saker så som släpa (typ harva ridbanan) eller dra enstaka stockar (modell mindre typ...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: cowboy
·
E
Körning Jag har en nordsvensk, som har varit körd väldigt mycket med många olika vagnar, har även varit körd i skogen (altså skogsarbete). Hon...
Svar
7
· Visningar
1 948
Senast: cowboy
·
Western Det här med att hästen ska stå kvar när man "släpper" den när man hoppar av under en ridtur eller liknande, det är ju typiskt för...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: Mirre
·
E
Fälttävlan undrar hur det är att göra en banhoppningshäst av en fälttävlans häst? är sannolikheten stor att hästen bara kutar på, och river allt...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama