Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag var med en kompis och provred en islandshäst igår, och hästen var bara toppen :love: Men... Jag som inget kan om isisar tycker att...
Svar
10
· Visningar
1 543
Senast: kamomillo
·
E
Hoppning jag har ridit på tredelat so far...men jag behöver ett något starkare bett.. vad hoppar ni på?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 756
Senast: Arwyn
·
J
Islandshäst Som jag har förstått det så finns det ett flertal isländska sadlar som är så kallat "flexibla" i bommen. Vilka typer av flexibla sadlar...
2
Svar
25
· Visningar
3 489
Senast: Gustava
·
J
Islandshäst Det pratas ju en del om magmusklernas betydelse för att hästen ska kunna jobb i rätt form. Hur kan man se dessa magmuskler? En häst med...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 615
Senast: ang
·
L
Islandshäst Är det någon som har funderat på att anmäla sig som funktionär på VM?? Tycker det verkar buskul att vara med om en sån grej :) tänkte...
Svar
7
· Visningar
1 309
Senast: kotte
·
Hoppning Med hästbyte, ni vet! Och inga patriotiska förslag om "alla svenskar", utan sådana ni skulle vilja se rida nån annans häst, eller se den...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 482
Senast: Nelle
·
W
Western Var 17 ska det vara nånstans? på öknas sida står det att det ska vara runt den 17 aug på Bullersta och på wras sida så står det Greva...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: silca
·
N
Western Lika bra att starta en egen tråd för Hjo Ko... Vore kul att veta vilka som ska dit Jag har sagt åt min arbetsgivare att jag vill vara...
2
Svar
36
· Visningar
3 041
Senast: silca
·
G
Hoppning I vilka olika bedömningar höjs hindren i omhoppningen? Tråden om bedömningar finns ju inte längre kvar här! :confused:
Svar
9
· Visningar
1 523
Senast: glittertuss
·
Hoppning Jag vet att det varit diskussion om att hoppa med lindor innan och jag vill inte starta en tråd OM man ska eller inte ska hoppa med...
Svar
9
· Visningar
2 421
Senast: breccia
·
M
Trav Vi har fått ett bud från England via en tränare på Jägersro,på vår åttaåriga valack. Är det någon som vet något om travsporten i...
2
Svar
20
· Visningar
3 550
J
Islandshäst Vet inte vart jag ska placera denna tråd? Isladshästar är ju lite speciella. Red sambons Pålla i går, samtidigt som kompisen promenerade...
Svar
13
· Visningar
1 526
Senast: skjona
·
P
Hoppning hur mkt tycker ni att man kan hopptävla en 5-åring och hur mkt hoppträning bör han klara? han är ett sv hbl ca160cm //sandra
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Nelle
·
P
Western När köper ni sadel till unghästen? Vad jag förstår så ändrar ju sig kroppen väldigt mycket så en sadel som passar på en 2 1/2 åring är...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Glimten
·
M
Distans ........om man kommer med ett STORT halvblod på en distanstävling, med hoppsadel osv.....? Jag har nämligen en hopphäst, men är så himla...
Svar
8
· Visningar
1 320
Senast: molla
·
Hoppning Finns det längre? Är det OK att två personer tävlar samma häst, en på högre och en på lägre nivå?
Svar
1
· Visningar
746
Senast: kopparberg
·
Distans Så, då vill jag höra hur ni förbereder er för en ritt! T ex, vad gör ni veckan innan - nåt speciellt? Vad händer dygnet innan start...
2
Svar
21
· Visningar
2 271
Senast: _Rosie_
·
M
Övr. Grenar Hej!undrar om någon vet något om vår fullblodsvalack Newman??e:Fairy King och u:Camden dancer. Han är importerad från Irland, och har...
Svar
1
· Visningar
1 214
Senast: Chough
·
M
Islandshäst Vilka islandssadelmärken har ni att rekomendera? Har en häst som är smäcker, ej bred över ryggen och knappt någon manke. Vet någon om...
Svar
16
· Visningar
1 809
Senast: Boj
·
J
Trav Det tog 1 år och 2månader sen de frysmärkte mitt föl tills det blev registrerat och jag fick mitt hästpass. Jag har ju inte haft någon...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka