Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Finns det nån som är intresserad av att dra ihop ett gäng i haninge m omnejd o rida tillsammans? Jag är färsk på detta med distans och...
Svar
17
· Visningar
1 832
Senast: Laslaw
·
Trav närmar sig ytterligare. :crazy: :) Lutar åt att det blir i Boden. Ska försöka få tag i kusk till veckan. Nån som kan förklara lite om...
2
Svar
22
· Visningar
1 685
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Övr. Grenar Någon som kan berätta lite om shettisagility? Vad är det för hinder, vad ska man träna på? Regler och bestämmelser, var kan man få tag i...
Svar
14
· Visningar
3 065
Senast: Dragonfruit_
·
Western Om en westernsadel tippar i bakvalvet är bommen fel eller är det nått annat som styr detta, kan man då bygga upp med padd som en del...
Svar
8
· Visningar
1 102
Senast: Sweet
·
S
Hoppning Hur ofta låter ni era hopphästar vila? Om ni ska ha dom i full kondition. Jag brukar inte ha mer än 2 dagar i veckan (då jag slutar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 225
Senast: Cockney
·
T
Körning Min högsta dröm är att starta en körskola med hästar, som en ridskola, fast man kör! Men vad finns det för regler? Jag vet att man måste...
Svar
4
· Visningar
2 336
Senast: Carolus
·
A
Körning Hej! Mitt halvblodssto har efter titthålsoperation befunnits ha dåliga minisker i bakknäna. Hon har egentligen rätt dåliga prognoser...
Svar
8
· Visningar
2 286
Senast: hjalle
·
Hoppning Jag är ganska ny på hoppsidan, började hopppträna för ca 6 mån sen, när vi köpte ny häst. Det är verkligen jätteroligt - men SVÅRT! Inte...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Amaterasu
·
Islandshäst Läste en liten notis i Ridsport att Bifrosts istölt utanför ishotellet i Jukkasjärvi kommer att filmas av TV4 plus! Häftigt! När får vi...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: AlexH
·
C
Trav http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?menuID=1&dayID=2&banID=09&infoID=11339&infoTyp=nyhet...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Camarotheking
·
T
Övr. Grenar I boken Seabiscut står det att en jockey för att få stopp i slutet av ett löp "stod upp i stigbyglarna (...)och lade all sin vikt i...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: Vicku
·
Islandshäst Jag var med en kompis och provred en islandshäst igår, och hästen var bara toppen :love: Men... Jag som inget kan om isisar tycker att...
Svar
10
· Visningar
1 543
Senast: kamomillo
·
E
Hoppning jag har ridit på tredelat so far...men jag behöver ett något starkare bett.. vad hoppar ni på?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 756
Senast: Arwyn
·
J
Islandshäst Som jag har förstått det så finns det ett flertal isländska sadlar som är så kallat "flexibla" i bommen. Vilka typer av flexibla sadlar...
2
Svar
25
· Visningar
3 486
Senast: Gustava
·
J
Islandshäst Det pratas ju en del om magmusklernas betydelse för att hästen ska kunna jobb i rätt form. Hur kan man se dessa magmuskler? En häst med...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 610
Senast: ang
·
L
Islandshäst Är det någon som har funderat på att anmäla sig som funktionär på VM?? Tycker det verkar buskul att vara med om en sån grej :) tänkte...
Svar
7
· Visningar
1 309
Senast: kotte
·
Hoppning Med hästbyte, ni vet! Och inga patriotiska förslag om "alla svenskar", utan sådana ni skulle vilja se rida nån annans häst, eller se den...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 482
Senast: Nelle
·
W
Western Var 17 ska det vara nånstans? på öknas sida står det att det ska vara runt den 17 aug på Bullersta och på wras sida så står det Greva...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: silca
·
N
Western Lika bra att starta en egen tråd för Hjo Ko... Vore kul att veta vilka som ska dit Jag har sagt åt min arbetsgivare att jag vill vara...
2
Svar
36
· Visningar
3 039
Senast: silca
·
G
Hoppning I vilka olika bedömningar höjs hindren i omhoppningen? Tråden om bedömningar finns ju inte längre kvar här! :confused:
Svar
9
· Visningar
1 521
Senast: glittertuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama