Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Mycket av westernträningen går ju ut på voltarbete. Hur håller hästarna för det? Många westernträningar är ju också i ridhus med ganska...
Svar
16
· Visningar
3 356
Senast: saxen
·
I
Hoppning Var med igår en väninna på hennes hoppträning,vid ridhuset i borlänge...hon har storhäst men innan hennes lektion börjar så är det en...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
11 659
Senast: Natascha
·
S
Trav Häst med \"scenskräck\"? Jag har kliat mig i huvudet måånga gånger över ett sto som jag ridtränade förut. En väldigt speciell ung dam...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: maiagull
·
Hoppning NU vill jag ha tips och råd från er. Har under alla år varit väldigt framåtlutad, suttit i hoppsadlar och ridit stökiga ponnyer och...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: Catta
·
P
Körning hästar när man ska sätta för vagnen? hur gör ni? tar ni den över? backar ni in? eller vad? står dom stilla? min är underbar. jag backar...
2
Svar
22
· Visningar
2 636
Senast: kicki71
·
Körning Har en ung ponny som är under inkörning. Har kört honom lite med rockard och bröstsele (dåliga saker). Nu vill jag hitta riktig...
Svar
3
· Visningar
1 462
Senast: Petronilla
·
Islandshäst Var har era hästar sin ryggskevhet? Hur har ni komit fram till det och vad gör ni åt det? Mina ( och de flesta jag fått äran at klämma...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 187
Senast: Betsy
·
I
Trav Vad tycker ni om debatten som blossar? Själv skämms jag varje gång herr Nilsson öppnar truten i tv-rutan, "hästarna känner det inte"...
Svar
13
· Visningar
1 317
Senast: maiagull
·
N
Trav Får då inget napp på sökning på nätet. Var på Axevalla igår och då på rundvisning försökte en av "rundvisarna" förklara vad det var för...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Petronilla
·
J
Islandshäst Hejsan! Hur många finns det egentligen i Sverige? På ett ungefär.. :confused: Vore kul o veta! :) /Frida...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: Freyr
·
G
Western Hej..jag ska låna ett varmblod på prov nu i en månad! Har investerat en western sadel nu eftersom det är svårt att hitta en vanlig sadel...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Intejag
·
N
Western Varför ska det va så dyrt att rida på clinics o lära sig lite om western ridning? nu nyss var det en lapp uppe i stallet: 250:- för ett...
Svar
10
· Visningar
1 142
Senast: Natascha
·
J
Hoppning mest bara för att vara säker. Avd. B är för unghäst va?
Svar
9
· Visningar
819
Senast: jojjo_blondin
·
B
Islandshäst Någon som vill veta resultaten från Aska cup? Det är en gaedingakeppni som gick idag i Finsta ridhus utanför Norrtälje. Tävlingarna var...
Svar
11
· Visningar
2 934
Senast: Båbbe
·
S
Hoppning Har en liten fråga. Hoppar med min häst och ibland får jag inte till avståndspunkten. Antigen hoppar vi av för tidigt eller så stämmer...
Svar
12
· Visningar
1 362
Senast: Daniel
·
Islandshäst ..så i brist på andra intressanta trådar så skapar jag en. Vilket ben fuskar era hästar oftast med? Hur yttrar det sig? Vad gör ni åt det?
2
Svar
21
· Visningar
2 403
Senast: Djurjouren
·
Islandshäst Jag är inte speciellt bra på isländska. Kanske någon vill övesätta detta till svenska? Syning 8 vetra 1989, Vididal, Stormot...
Svar
3
· Visningar
1 451
Senast: Betsy
·
K
Trav Hej! Hur mycket påverkar skoningen hästen egentligen? Då menar jag inte just balansmässigt utan i tid. Om hästen går bra med järn runtom...
Svar
13
· Visningar
2 801
Senast: solros
·
S
Körning Har ganska precis upptäckt hur kul det är att köra häst. Egen häst :love: He,he skita kul är det :D Nu funderar jag på att köpa mig en...
Svar
1
· Visningar
2 016
Senast: Sofiplopp
·
F
Körning Har fått tag på en sele som de senaste åren legat lite för sig själv. Lädret är med andra ord ganska hårt. Kvaliteten verkar bra och...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Burza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka