Jag har hört att Tränaren sa åt ryttarinnan att hoppa av ponnyn pga att hon använde spöet lite för mycket på ponnyn!
Det tycker jag är bra.
Att göra så tycker jag är väldigt bra gjort av en tränare.
Det jag reagerade så starkt på var att idioten med det långa spöet vifftade på spöet framför min vänninnas häst,det tycker jag är fruktansvärt respektlöst och väldigt korkar samt att den här personen också drämde till ponnyn ex antal gånger med ,vad ska man säga,hus ska man förklara(försöker få fram minnesbiloden),hela armen,med öppen/knyten hand.
Nu vet jag att det inte var flickans pappa,men att det var någon annan,men det rättfärdigar inte beteendet.
Sedan att tränaren stod och drog och slet och stod och stirrade hästen stint i ögonen med hela kroppen vänd emot hästen...inte särskilt smart med tänke på att de flesta hästar ser det naturligt att om man stirrar en häst stint i ögonen är det en hotfull situation....om man står framför hästen och ser farlig ut...tror du hästen springer förbi dig då och skuttar glatt över ett hinder som är läskigt?
Nix.Vilket hon heller inte gjorde.Det blir inte bättre av att någon står och rycker och sliter i tyglarna,det gör bara ont i hästens mun...
det blir liksom inte bättre om man drar och sliter.
Sedan att tränaren tillät folk bli så aggresiva...
Jag är helt säker på att spöet användes.Men jag vet inte och jag föredrar om någon slår en häst med sin egen kropp eller med hjälp av ett spö...jag tycker att det är fel att slå oavsett....
:smirk:
Jag antar att det är helt okej om tränaren vill konfrontera mig någon dag men det gör ingenting.
Det är väl inte mer än rätt att han gör det antar jag.
Tycker fortfarande att han gjort fel...men jag säger inte heller att det var helt rätt av mig att skriva som jag gjorde i min länk.
Hade det hänt idag så skulle jag nog gjort det diskretare i tidningen eller något sådant.
Men men...jag var så jävla förbannad!
Fördelen med allt det här är att folk har börja tänka till.
Det blev en reaktion och folk har tydligen börjat rannsaka sig,även jag.
Jag tycker att det är en helt klart posetiv reaktion...det är så lätt att bli hemtam.
Det är bra om folk ser fler infalls vinklar...även jag.
Man lär sig antar jag.
Sedan om skadan redan är skedd så är det väl så.
Jag antar att tränaren är medveten om att tråden finns och även han har tänkt till lite...tar för givet att han vill ses som en bra tränare,tror att han också tycker att han kanske gjorde fel i alla fall lekt med tanke (typ tänk om)...vad vet jag men som sagt,det är så lätt att allt blir fel när det händer något oväntat.
Jag vet det nu,jag tycker kanske inte att jag har gjort helt rätt heller,men samtidigt inte helt fel...det är svårt det där.
Men som sagt;det har kanske blivit något bra av allt ändå.
Mitt motto här i livet är "för hästens bästa" och jag antar att alla vi som håller på med hästar har samma mål?
Yes.Det var bara det jag ville säga.
Take care.