Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sa lange jag bott pa Irland sagt att vi i Sverige vilar vara hastar for lite!! Manga utav dem problemen vi har i Sverige ar pga for lite vila. Dessutom far hasten fel budskap i manga fall, dar man pa backen mesar med hasten, medans i ridningen sa ar man mycket tuff och kraver att hasten gar i en viss form etc. Hasten maste ocksa tycka att det ar roligt att bli riden!
Vi rider under ett varierat schema och varje hast har i alla fall en vilodag per vecka. Dessutom rider vi ut i skog och mark sa ofta vi hinner, vilket blir ett par ganger i veckan. Tyvarr ar det vanligt att tavlingshastar i Sverige varken far ga ut under dagen, eller att de bara rids i ridhus eller pa ridbana. En hast sja vara valskolad, men den maste ocksa vara pigg pa att jobba.
Mina hastar, oavsett hur mycket de ar varda far ga ut under dagen. De far rulla sej i lera och vara vilka hastar de vill ute.
Visst maste man ha en kommunikation med sina hastar, lyssna pa vad de sager
Jag tycker att det ar ok att ge hasten ett par rapp pa rumpan med spoet (av ryttaren) om den vagrar pa ett hinder for att den var "ful". Om ryttaren missade avstandet pa hogre hojd och hasten vagrade gor man helt enkelt ett nytt forsok, utan bestraffning.tror att jag missuppstod dig lite grann.
trodde att du tyckte det var helt okej att spöa en häst när den inte ville hoppa tex.
Nej, men daremot tror jag att de vagrar for att ryttaren inte kan rida tillrackligt bra!! Det ar svart att rida pa hoga hojder, och man maste vara en mycket skicklig ryttare for att fa en ponny runt en sadan bana. har man en mycket arlig och sjalvgaende ponny sa kanske det fungerar ett tag.tror du inte att det kan vara så att hästarna som tävlat MSV-Svår klass vägrar på en LA bana för att den fått smisk?
Överhuvudtaget saknar vi i Sverige ett traditionellt hästkunnande som man har i de mer "hästiga" länderna som Irland och Storbritannien.