hur är era

Min häst parkerar jag framför vagnen (medan någon håller i henne) och sedan drar jag vagnen framåt och sänker ned den sakta över henne. Annars kan man leda henne tvärs över ena skakeln eller bara backa in henne. Man får göra det mesta med henne :) Syrrans häst är det lite mer trix med (pga olycka) och det som fungerar bäst är att dra vagnen framåt och sänka ned den saaakta och med en mjuk och lugn röst. :) :D

Jag låter min ponny gå på tvären över och sedan rättar in henne. Läste något klokt för ett tag sedan: att alltid spänna för mot en vägg eller ett staket. Det har varit helt kanon för hon vet precis sin plats nu när vi står framför stallväggen. Ett bra säkerhetstips!!

:banana:

Ja, idag provade vi vagnen bakom stoet mitt, första gången. Då lyfte vi skaklarna över henne, och det accepterade hon helt och fullt. :love:
Så småningom vill jag nog att hon ska gå att spänna för, beroende på vilken vagn man har bakom, antingen genom att typ backa eller kliva över. Men vi tar en sak i taget.... :bow:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
595
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 063
Senast: MiniLi
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Grazing
·
Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama