Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Övr. Grenar lägger tråden här också.Min dotter har fått epilepsi.Bör jag,ska jag låta henne fortsätta rida och hålla på med hästar?Hon får bara små...
Svar
4
· Visningar
1 590
Senast: Cronis
·
Hoppning Hur många klasser skall man rida med en "grön" häst? Tänker då på 90-100 på lokal nivå. Hur resonerar du vid anmälan till tävling? Hur...
Svar
8
· Visningar
934
Övr. Grenar Förening för nordsvenska och varmblodiga travare som omskolats till ridhästar! Finns det? Om inte, finns intresset för att skapa en...
2
Svar
32
· Visningar
3 081
Senast: ika77
·
Fälttävlan Den 3-4 april drar (svenska) säsongen äntligen igång! Är det någon mer än jag som ska till Flyinge då? eller har ni er kick off i Gärds...
Svar
7
· Visningar
1 492
Senast: Sivan
·
S
Western Kan någon vänlig själ förklara för mig vad som skiljer ridning med stångbett resp vanligt tränsbett åt? Ny på western
Svar
2
· Visningar
923
Senast: saxen
·
E
Hoppning vilket \"dominerar\"?! va ett tag sen ja va ute o tävlade sedan den ny regeln med kavaj/klubbjacka tagits fram! undrar nu hur d är på...
Svar
13
· Visningar
1 113
Senast: Creiwry
·
  • Låst
Islandshäst Finns några islandsryttare norr om sthlm här ? :) Jag har arabhästar o bor i Närtuna mellan rimbo o arlanda som är omgivet av...
2
Svar
25
· Visningar
2 916
Senast: bengall
·
S
Islandshäst Våren är på gång! Långa vinterhår bara rasar från pållan! Alla andra i stallet ser ut ungefär så här :crazy: när jag står ute och...
Svar
16
· Visningar
1 359
Senast: Lilla_My
·
S
Hoppning Kom på att tänka på en sak när jag kollade på hästhoppning på tv. Vet inte om det var efter ritten eller före som nån ryttare knäppte...
Svar
17
· Visningar
1 450
Senast: Cockney
·
Körning Min kompis letar efter en loksele till sin minishettishingst. Men det verkar omöjligt? Någon som vet något?
Svar
6
· Visningar
2 523
Senast: Sofiplopp
·
Trav jag har idag köpt en 5-årig varmblodsvalack, importerad från Frankrike i januari. Han är 100% fransk.. Har en fråga angående...
Svar
16
· Visningar
1 297
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Övr. Grenar Finns det träningstävlingar/lokala tävlingar i ponnygalopp liksom för att bara få prova på de? Vad måste hästen ha på sig på ett löp...
2
Svar
28
· Visningar
3 102
Senast: miss_willow
·
Islandshäst Jag gillar att tänka framåt och funderar mycket på den dag då jag har råd att skaffa mig en egen Islandshäst. Det jag inte blir riktigt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 181
Senast: Jadzia
·
G
Körning Ris och ros??? Jag har en av den andra, den med ljusbrunt foder och den gillar jag skarpt!!! Men nu vill jag veta hur den andra är...
2
Svar
22
· Visningar
2 492
Senast: Piddemannen
·
Hoppning ..hur tar ni hand om dem, hur hårt tränar ni? Med gammal menar jag väl från 17-18 och över.. Det är ju såklart olika, såg att min gamle...
Svar
12
· Visningar
1 272
Senast: Elwis_86
·
V
Western Jag rider western med min nordis men de är en sak jag har funderat på i vilket skede i utbildningen brukar man börja rida på ett bett...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: Horsewhisperer
·
A
Islandshäst Då skriver jag ett inlägg här istället....Hur skulle en annons eller en beskrivning på en häst se ut för att den skulle bli intressant...
2
Svar
25
· Visningar
2 434
Senast: Sammets_rosa
·
Western Vet att jag säkert skulle skriva under dressyrforumet men vill inte det, tror ni på western kan ha fler intressanta ideer. I stallet...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: Scorpan
·
M
  • Låst
Hoppning Jag läste en insändare i Ridsport idag som handlade om den "nya" reglen att man får ha vindjacka på sig på tävlingar upp till regional...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Snuffsan
·
Z
Övr. Grenar Jag bara ÄLSKAR galoppörer!! De är så fina, tänk att få flyga fram över en äng på ett riktigt fullblod!! Jag drömmer om att få bli...
Svar
15
· Visningar
1 420
Senast: Morran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama