ponnygalopp. Frågor!

men de är utan sadel och allt?! och tänk själv.. hur mycket väger en sadel med stigbyglar och alltet, kläder, stövlat, hjälm och rubbet?

Inte tio kilo iaf, inte mina vanliga sadlar iaf, fast jag rider inte me vanlig sadel. man väger sig inte med hjälm

börja och börja. jag skulle vela testa en gång hur det känns och hur hästen skulle fungera :D

asså om man väger för mycket för galoppen så finns det ju andra grenar som dressyr, trav, hoppning å massa mer. men om du ska tävla d-ponny så är det ju ingen fara..

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
843
Senast: Cattis_E
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 105
Senast: Red_Chili
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden