P
Provincia
Vi beställde den och tittade på den men vi skickade tillbaka den för den såg så "tunn" ut... Kanske jag har fått fel uppfattning men jag håller inte med att man inte kan "sätta ihop" sin egen sele. Vissa har hästar som omöjligt kan ha samma storlek på bak och framsele om man skulle skicka efter en färdiggjord marathonsele med draglinor, huvudlag och hela köret. En av våra hästar har helt olika storlekar på selar och dyl man skickar efter (hon är inget missfoster, bara en slank fjording med pyttehuvud ).
Om selen inte är "färdig" dvs saknar en gjord eller något annat kan det bli dyrare i längden att hålla på och fixa till den. Men om man har råd med det så är det bara att sätta igång. Jag fårstår inte resonemanget att man kan ha en sele som inte sitter som en smäck när man tömkör, min häst skulle få skav direkt! För övrigt tycker jag att det är svårt att sätta fingret på hästens storlek, allt varierar ju från affär till affär, t ex täcken! Ibland 125 och ibland 145...
Om selen inte är "färdig" dvs saknar en gjord eller något annat kan det bli dyrare i längden att hålla på och fixa till den. Men om man har råd med det så är det bara att sätta igång. Jag fårstår inte resonemanget att man kan ha en sele som inte sitter som en smäck när man tömkör, min häst skulle få skav direkt! För övrigt tycker jag att det är svårt att sätta fingret på hästens storlek, allt varierar ju från affär till affär, t ex täcken! Ibland 125 och ibland 145...