Är det någon som har den billiga selen från Börjes??

Vi beställde den och tittade på den men vi skickade tillbaka den för den såg så "tunn" ut... Kanske jag har fått fel uppfattning men jag håller inte med att man inte kan "sätta ihop" sin egen sele. Vissa har hästar som omöjligt kan ha samma storlek på bak och framsele om man skulle skicka efter en färdiggjord marathonsele med draglinor, huvudlag och hela köret. En av våra hästar har helt olika storlekar på selar och dyl man skickar efter (hon är inget missfoster, bara en slank fjording med pyttehuvud :D).
Om selen inte är "färdig" dvs saknar en gjord eller något annat kan det bli dyrare i längden att hålla på och fixa till den. Men om man har råd med det så är det bara att sätta igång. Jag fårstår inte resonemanget att man kan ha en sele som inte sitter som en smäck när man tömkör, min häst skulle få skav direkt! För övrigt tycker jag att det är svårt att sätta fingret på hästens storlek, allt varierar ju från affär till affär, t ex täcken! Ibland 125 och ibland 145... :D

Det beror väl kanske på vad det är för häst som ska ha den. Har en till min shettis som jag har kompletterat med däckelgjord av stigläder och travbukgjord, baksele i form av fullstor kortbrösta och draglinor och tycker den fungerar bra. Min kompis köpte för några år sedan en till sin vbltravare och då blir det en helt annan sak, iochmed att alla remmar blir så smala i förhållande till sin längd och de krafter den utsätts för. Men till shettisen är jag helt nöjd med den. Dock ska sägas att jag kunnat få tag på komplett holländsk bröstsele för shettis till samma slutsumma, men av förmodad bättre kvalité. / Å

Jag vill bara säga ,jag är no lite jävig här, men det är stor skillnad på den billiga och den lite dyrare med ljusbrunt skinn på. Det är jag som tillverkar den med ljusbrunt skinn, och den kan man få med dubbla gjordar.
De är bara att beställa de och säga att man ska ha dubbla gjordar

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 214
Senast: Derivata
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 554
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
960
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter