Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Islandshäst Någon som sitter inne med jättebra tölt-träningstips? Skulle passa bra i detta läge... Min valack har det svårt med tölten och jag är...
Svar
4
· Visningar
1 211
Senast: Dolores_88
·
Hoppning Hej! har fått lite idetorka... :confused: Någon som vet några bra hoppövingar, nån bok eller internetsida med det???
Svar
1
· Visningar
753
Senast: md5krist
·
B
Övr. Grenar Har nyligen inskaffat en pulsmätare, en bra uppfinning det där. Ska nu kolla upp pållarnas vilopuls, arbetspuls samt maxpuls, maxpulsen...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: BJÖRKIS
·
Western Men hur gör man? börjar komam nånstans med pållen nu och tycker det börjar bli dags för det. Men hur gör man? Tycker det känns som att...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: Scorpan
·
Hoppning Att man tränsar innan man lastar ur är ju självklart, men hur är det med att sadla ? Har ni dessutom skydden under transportskydden...
2
Svar
39
· Visningar
2 354
Senast: Snuffsan
·
Trav vill bara veta det...nån som vet? hittar bara "in action" bilder och det visar nog inte hans bästa hållning precis :) /j
Svar
9
· Visningar
1 201
Senast: hille
·
T
Övr. Grenar Undrar lite grann: vad är maxvikten för någon som tränar galopphästar? Hur fort galopperar de flesta hästarna i löp? Vart kan man köpa...
Svar
10
· Visningar
1 360
P
Hoppning hur tycker ni att den absolut snyggaste utrustningen för häst/ryttare skall se ut på tävling? alltså, färger på schabrak, kavaj...
2
Svar
25
· Visningar
2 601
Senast: dah_blondi
·
Hoppning Hur ska man lyckas vara mjuk i handen när hästen har en förmåga att rusa mot hinderna. Han som har haft henne nu en månad säger att det...
Svar
12
· Visningar
1 183
Senast: dah_blondi
·
T
Trav Måste få lite hjälp? 4 åringen skall kvala för fösta gången på tisdag :bump: Nu går åsikterna isär. Hon gick provlopp i Lördags (6/3)...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Lindi
·
R
Trav Hej! Jag undrar hur mycket positionerna betyder i ett lopp. Varför jag undrar, jo min egen häst tävlade nyligen. Hamnade direkt i dödens...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: Zandrah
·
Western Mycket av westernträningen går ju ut på voltarbete. Hur håller hästarna för det? Många westernträningar är ju också i ridhus med ganska...
Svar
16
· Visningar
3 350
Senast: saxen
·
I
Hoppning Var med igår en väninna på hennes hoppträning,vid ridhuset i borlänge...hon har storhäst men innan hennes lektion börjar så är det en...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
11 614
Senast: Natascha
·
S
Trav Häst med \"scenskräck\"? Jag har kliat mig i huvudet måånga gånger över ett sto som jag ridtränade förut. En väldigt speciell ung dam...
Svar
13
· Visningar
1 156
Senast: maiagull
·
Hoppning NU vill jag ha tips och råd från er. Har under alla år varit väldigt framåtlutad, suttit i hoppsadlar och ridit stökiga ponnyer och...
Svar
10
· Visningar
1 174
Senast: Catta
·
P
Körning hästar när man ska sätta för vagnen? hur gör ni? tar ni den över? backar ni in? eller vad? står dom stilla? min är underbar. jag backar...
2
Svar
22
· Visningar
2 636
Senast: kicki71
·
Körning Har en ung ponny som är under inkörning. Har kört honom lite med rockard och bröstsele (dåliga saker). Nu vill jag hitta riktig...
Svar
3
· Visningar
1 457
Senast: Petronilla
·
Islandshäst Var har era hästar sin ryggskevhet? Hur har ni komit fram till det och vad gör ni åt det? Mina ( och de flesta jag fått äran at klämma...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 185
Senast: Betsy
·
I
Trav Vad tycker ni om debatten som blossar? Själv skämms jag varje gång herr Nilsson öppnar truten i tv-rutan, "hästarna känner det inte"...
Svar
13
· Visningar
1 317
Senast: maiagull
·
N
Trav Får då inget napp på sökning på nätet. Var på Axevalla igår och då på rundvisning försökte en av "rundvisarna" förklara vad det var för...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur