vad tycker ni???

Kan ta de grejer jag har (som jag tkr bäst om):
HÄSTEN
*sadel - mörkbrun frank baines reflex (hopp)
*bruna stigläder o sadelgjord i läder
*sprenger stigbyglar
*fårskinnspadd under sadeln
*shabrak - HJ's, cremefärgat m guldpasspoal o brun kant, brodyr i brunt
*brun martingal m blå/gul resår
*träns - brunt M&N m pullarnosgrimma o fårskinnsludd under nosplattan, mässingsspännen, bett, M&N tunna gummityglar
*senskydd - bruna eskadron m fast fårskinnsludd
*svarta boots fram
*bakskydd - låga eskadron, bruna m fast fårskinnsludd
*brun flughuva från equiline m guldpasspoal o brun kant

JAG
*mörkblå kavaj m guldpasspoal
*blå hjälm - charles owen showjumper
*rutig skjorta (typ brun/vit/creme)
*svart hoppspö
*blå handskar - MH
*cremefärgade ridbyxor
*svarta stövlar - Tampa

I transporten:
*lädergrimma - tärnsjö, brun, mässingsspännen + brunt lädergrimskaft m mässingskedja
*fårskinnsludd på nosremmen (HAnsbo)
*täcke - brunt ylletäcke från mias m guldpasspoal o brun kant
*transportskydd - höga svarta bucas

Vid framridning:
bruna ylletäcket el grön/blå/gul-randig yllefilt

Givetsvis är det fint om man hittar en favoritfärg till sig själv o till sin häst som man kan ha gemensamt ute på tävlingarna. Själv så har jag grå som favvofärg...gråa benskydd, schabrak, öronhuva, kavaj, hoppspö o.s.v & så är det ju extra stiligt med brodyr på schabraket med sitt namn lr klubbens namn, och så hästens på den andra sidan. Stiligt! Tränset, sadeln & förbygeln är i svart läder, men tobacco färg är även snyggt!!! (o då ska även sadeln vara i den färgen) Visst vill man va fin på tävling...det är klart det, men det kostar att ligga på topp...men jag tycker man inte behöver värsting utrustningen om man inte tävlar så mkt...men många vill ju ha mkt...som jag tex...jag vill ha allt..hihi..hittar jag nått fint till hästen så köper jag det...oavsett prislappen...(Inte så bra för plånboken.. :))
Fårskinns underlägg till sadeln är mkt fint...och bäst om man behöver det till sadeln...tävlingstäcket får gärna va i fleece...och ql där med, med brodyr...då blir man ett riktigt fin ekipage :)

Brun häst.
all äderutrustning svart, Beiget hoppschabrak och fårskinnunderlägg.
Fårskinnspaddar i skydden.
Pullarträns

jag matchar i guld och blått.. men ska matcha i svart o guld nu =)=) träns med guld på (kieffer) guld på kavaj o spö.. har oxå vitt schabrak med guld passpoal o mitt namn + hästens namn i guld.. svarta läderstövlar o blå hjälm de va vad jag hade :cool:

hejj..ryttaren: gpa hjälm lr charles owen, italienska läderridstövlar med snörning, cremegula ridbyxor och marin kavaj... hästen: flatback sadel, maritingal, eskadron senskydd med fårskinn, träns med pullar nosgrimma, fårskinnspadd under sadeln :bow: och nåt läckert schabrak som passar till hästen och ryttaren, sån´där öronskydd, hihi de e allt ja tycker ;) :banana: :banana: :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 022
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar