Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Fälttävlan Jag har ett halvblod som fyller tre i maj. Eftersom jag är dressyrtant men vill ju att hon ska få prova på fälttävlan undrar jag hur det...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Agraff
·
R
Hoppning Min häst är 11 år och har inte hoppat speciellt mycket, nästan bara löshoppning och kryss och lite bommar. Köpte honom för ca 2 år sen...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: Ponyta
·
Hoppning är ni mest nervösa innnan tävlingen, på framhoppningen, på banan eller på omhoppningen? innan tävlingen är jag nervös, på...
2
Svar
32
· Visningar
1 704
B
Hoppning Är det någon som vet hur det är med poäng för ponnyer som placeras i allsvenskaomgångerna?
Svar
4
· Visningar
837
Senast: elefanten
·
T
Distans hur ger ni med salt och elektrolyter, under träning, inför - under -efter tävling Använder ni pulver att blanda i vattnet eller vad...
Svar
3
· Visningar
1 414
Senast: neywaz
·
B
Hoppning Har ni börjat ladda inför allsvenskastarten. Är era lag klara? Tycker själv att det ska bli jättespännande. Vilka lag går till final i...
2
Svar
21
· Visningar
2 004
Senast: piggis_83
·
Hoppning Var och kikade på en hopptävling i lördags och jag funderar väldigt över en sak. I en klass finns det ju normalt 2 st avdelningar. Avd...
Svar
7
· Visningar
1 273
Övr. Grenar Vet du?! Det är Maria och Red Simba du har på din användarbild! Kolla: blå-vitt med blåa prickar på det vita. Fux-häst...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Seabaz
·
Trav Har insett jag på torsdag måste ringa upp en kusk och fråga om h*n vill köra min häst. Och jag har ingen riktig koll på vem jag ska...
2
Svar
24
· Visningar
1 736
Senast: cämela
·
Svar
16
· Visningar
5 665
Senast: jesse
·
Körning Jag brukar tömköra min häst (fd travare) nån som har några bra tips när man är ute och tömkör? Jag kan dock ej tömköra på åker eller...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: CA
·
Western Behöver en ny sadel till min gamle kompis på direkten. Har tyvärr ingen möjlighet att åka iväg med honom till butiken. Finns det någon i...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: tiisa
·
M
Hoppning Hoppas att någon trevlig buke kan förklara för mej de här? Klass 4 LD A1:d/A Klass 3 LC A1:c/A Klass 2 LB A1:a/A Klass 1 LA A1:d/A Det...
Svar
14
· Visningar
1 292
Senast: DFZ
·
F
Körning Är det försent att köra in ett 12-årigt sto? och vad kostar det osv!?
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: miamiamia
·
Körning HAr ngn sin arab till körning? Undrar eftersom man oftast bara har "grova" hästar till d!
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: Fodong
·
P
Hoppning hur brukar ni rida dagarna efter en lättare hopptävling? alla i min omgivning säger olika :crazy:, så nu får jag fråga er! :bump: /sandra
2
Svar
21
· Visningar
1 501
Senast: urkella
·
S
Western Hejsan! Min häst har fått skav av sin westernsadel, ska se om jag kan förklara det här. Stiglädrena sitter vi fast med två "pipor" som...
Svar
5
· Visningar
1 200
Senast: PeCo
·
Hoppning Jag ska vara med på en stilhoppning på ridskolan i helgen. Det är första gången och jag är lite nervös. Ni som har lite erfarenheter :)...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: Daniel
·
Distans Hej Hej... Min häst har tidigare gått distans och har relativt bra grundkondition, när jag är ute och kör henne lunkar jag på i trav och...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: LisaFaldt
·
S
Islandshäst ...burde gå helt fint, MEN... Hesten min er 133 i mankehøyde, ridd i 1 1/2 år, er relativt kraftig, men har fortsatt en del ryggmuskler...
Svar
19
· Visningar
2 010
Senast: sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama