Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Igår var jag och gamla Bella ute och körde maratonvagn. Först så körde jag bara lugnt på vägen men när vi åkte förbi en av våra...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: LIA
·
T
Trav :love:Efter min häst. Hon är på inkörning i kalmar och det går jätte bra. Jag längtar så tills att jag får hem henne. Jag kan inte sluta...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Camarotheking
·
Körning Parselar & shettis-shoppen. Jag undrar vad som är speciellt med parselar? Man kan väl använda dem var för sig tex? Eftersom jag har...
Svar
1
· Visningar
1 438
Senast: Dragonfruit_
·
Islandshäst Jag har ridit tidigare för "barrock" tränare och nu för en klassisk tränare och även för islandstränare och alla har olika sorters...
2
Svar
34
· Visningar
3 467
Senast: Katina
·
L
Körning Är lite orolig för min häst! hans sele som han har ligger lite konstgit, den ligger bra om man länger ryggstycket nått hål men då sitter...
Svar
3
· Visningar
1 175
Senast: LIA
·
P
Hoppning E det nån här som vet hur många LA man måste ha joppat för att få tävla MSV ????? Och hur många fel får man ha ????? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Snuffsan
·
Islandshäst Hej hej! Vilka ska vara med på islandshästens dag? Vilken häst, vilken klass? Själv ska jag och Múninn vara med i mellanklass...
Svar
9
· Visningar
1 318
Senast: Lilla_jag
·
J
Islandshäst Hejsan! Tänkte vara med och tävla Terräng och Trail i slutet av april. Någon som har tävlat det, skall tävla det eller vill tävla det...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: yew98fq
·
Z
Distans Nu är jag anmäld till min första! Det är en "prova på" på 20km... Nu undrar jag bara: behöver man träna något speciellt för en så kort...
2
Svar
28
· Visningar
2 843
Senast: daysi
·
J
Islandshäst Har försökt läsa på islandshästföreningens hemsida, men hittar inte beskrivningen. Står det kanske i FIPO (ska beställa dokumentet)...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: Trassla
·
J
Islandshäst Hur kan man konkret se att hästen har börjat bygga "rätt" muskler? Visst självklart så kan man ju se hur hästen bär sej under ryttaren...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: josse
·
F
Fälttävlan Hej! 1 Om jag gör en volt under hopp-provet (t.ex mellan 2 hinder) hur räknas det då? 2 Man får ju rida lätt i dressyren. Kan jag välja...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: Nelle
·
N
Körning Jeg er ny på forumet for körning, så förlåt meg om dette har vært oppe tidligere. Jeg vil gjerne ha tips om seler og vagner til...
Svar
16
· Visningar
3 468
Senast: RebeckaKihlberg
·
M
Körning Vad har ni andra för komando när hästen ska fatta galopp. Jag har nu kommit så långt i hästens utbildning att det är dags att lära den...
Svar
13
· Visningar
1 282
Senast: Vimsan
·
Hoppning Vart har den fästande tråden om bedömningar tagit vägen?! Nu när man behöver den som mest...???!!!
Svar
7
· Visningar
888
Senast: glittertuss
·
R
Körning Än har jag inte börjat köra ute på vägarna med pållen,men den tiden kommer inom snar framtid. Så jag har lite funderingar ikring...
Svar
6
· Visningar
1 577
Senast: svea
·
Western Vad har ni för erfarenheter av olika sadelgjordar. Jag har en bred filtgjord och min häst får skavsår av den. Finns det bättre...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: __sandra__
·
Western jag har ju för en vecka sedan flyttat hit till södra californien. bor ca 45 min norr om Los Angeles. jag har såklart letat efter stall...
Svar
9
· Visningar
1 360
Senast: lizan
·
Trav vi ska starta vår travare United Star (f.93) idag :). han har aldrig gått så bra som han gör nu på läänge så hoppas det går bra :)...
Svar
3
· Visningar
801
Hoppning Som gör att hon måste börja fundera lite på vad som kommer och inte bara rusa. Så hon kortar galoppen lixom. Förslag?
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Pegija1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark