Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Hur resonerar ni? En häst som tränat och tävlat (ej distans) hela sitt liv och som dessutom tränats 1,5år för distans blir pga en...
Svar
3
· Visningar
1 357
Senast: Cleese
·
M
Islandshäst Fler med mig tycker säkert att det är roligt att se på bilderna som skickas in som länkar av buke-folk. Här kommer en länk som leder...
Svar
1
· Visningar
3 139
Senast: Freyr
·
T
Western Vilka rörelser ingår för respektive märke i western? Guld, silver och brons! ?
Svar
2
· Visningar
752
Senast: twinstar
·
K
Fälttävlan är d någon som vet om d är några ändringar i något av dressyrprogramen för fälttävlan? :confused:
Svar
1
· Visningar
962
Senast: Ylva
·
F
Hoppning När börjar ni löshoppa en häst ungefär (Ålder)? Hur ofta Löshoppar ni, beroende på ålder etc ?
Svar
3
· Visningar
862
Senast: Fantasia
·
S
Islandshäst Jag har ridit på storhäst tidigare och är hyfsat ridkunnig. Jag ville testa på något annat och sökte mig till islandshästen och har...
2
Svar
21
· Visningar
3 047
Senast: josse
·
J
Western Någon som har erfarenhet av deras western prylar? Är det något och sattsa på? Priserna är juh endå ganska ok.. Tänkte på sadlarna ge mig...
Svar
1
· Visningar
991
Hoppning När vår klubb har tävlingar brukar vi nästan alltid anlita samma domaren eftersom vi tycker det funkar bra med henne. Det absolut bästa...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: JennyF
·
G
Övr. Grenar Vem är bäst`? Vem är dagens stjärna??!! :D :bump: :bump: :bump:
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: GoddessOfLove
·
S
Hoppning Vet ni om man får lov att tävla ponny på Hackamoore (eller ev sidepull). Jag har en ponny som funkar så himla bra på det och skulle...
Svar
4
· Visningar
1 515
Senast: Ewonya
·
M
Körning ...hur långa skacklar har ni? Hur breda är skacklarna vid selfästet och hur högt fäster ni dom? (Mått från marken upp till skackelfästet...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: mellis
·
S
Hoppning Kan ni hjälpa mig med vilka höjder som gäller för B, C och D ponny på LC LB LA osv :confused:
Svar
1
· Visningar
2 856
Senast: saris_safaris
·
M
Trav Hej, stoet startade idag, på värmningen tyckte kusken att hon var rullig bak så han ville ha på ett par boots fram, hade tyvärr inte tid...
Svar
2
· Visningar
1 917
Senast: cryingbabygirl
·
L
Distans Jag och 2 kompisar har tänkt oss att starta våran första Distans ritt den 8 maj, (kinnekulleritten) PP30. Vi har lite frågor som säkert...
Svar
5
· Visningar
1 236
Senast: lyckorna
·
R
Trav Underlag på banan -> gallig Var i går med Flingan på banan. Råkade ut för värsta vädret i år. :crazy: Körde 6 varv i lugnt tempo så...
Svar
7
· Visningar
1 429
Senast: Rikkan
·
P
Fälttävlan En bekant till min ska tävla Poppe i gärds till påskhelgen, min lillskrutt som inte gått fälttävlan på tre år :crazy: Ska ner och titta...
Svar
3
· Visningar
1 227
Senast: Killa
·
Islandshäst Ja ni, vad är egentligen gränsen för ryttarens vikt på dessa små hästar? Nog har man hört att de kan bära 100 kg o.s.v, men ja tvivlar...
2
Svar
30
· Visningar
2 561
Senast: Lobelia
·
C
Hoppning Om man ska löshoppa (stor häst) hur långt avstånd ska det vara mellan lilla hjälphindret och det "stora hindret" om det ligger på runt 1.20?
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Chough
·
M
Övr. Grenar Hur får man upp konditionen på sin polle på bra sätt? Hur fort går de att bygga upp kondition på en häst?
Svar
1
· Visningar
1 225
Senast: charity
·
Trav Var sjutton finns det en sida på nätet, svensk helst, där de säljer travsaker? Måste ha ett ryggstycke. Men hittar inget. PM:a gärna om...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: jesse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama