Volt i hopp-provet?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare frolic
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 260
F

frolic

Hej!
1 Om jag gör en volt under hopp-provet (t.ex mellan 2 hinder) hur räknas det då?
2 Man får ju rida lätt i dressyren. Kan jag välja att rida lätt vissa delar och sitta ner vissa delar?

Fråga 2. Det är bara i debutant du får rida lätt i traven, antar att du kan växla mellan att sitta ner & rida lätt..

nä du får välja, antingen sitter du ner hela programmet eller så rider du lätt hela. Så har iallafall jag förstått det.

Fast jag tror nog att man kan välja att rida lätt bara i travökningarna tex..men jag vet inte säkert.. Borde väl stå i TR?

Nu kommer ytterligare en förklaring... Som jag har förstått det så kan man som Aicha säger, blanda nedsittning eller lättridning. Däremot så måste man "hålla sig inom bedömningsgrupperna", dvs att om tex bed 14 är volt vid B och sedan trav fram till A så måste man göra samma sak hela den bedömningsgruppen. Du kan alltså inte välja att sitta ENDAST på volten och rida lätt på långsidan. Däremot om det står angivet att det ska vara lättridning i mellantrav så måste det vara det.
Tex K till M mellantrav på diagonalen (lättridning) så SKA du rida lätt där. Min kompis fick felridning när hon satt ner där. Hoppas ni förstår mitt svammel.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
951
Senast: Mli
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
652
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
556
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 888
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka