när (om ni är) är ni nervösa?

För mig brukar det vara värst på vägen dit. När jag lastar på morgonen-inga never alls.
I bilen brukar det pirra lite imagen. OCh sen när vi kommit fram släpper de mesta. Och när jag väl sitter på hästen så känns de som att jag skulle rida hemma typ. Pållen min är ganska nervös av sig och behöver inte mina nerver oxå, så de är nog lite därför som jag lärt mig att inte vara nervös alls.

Hej!

Jag är alltid mest nervös dagen och natten innan tävlingen!
När jag väl fått hästen i transporten och jag är på väg till tävlingen brukar det mesta släppa.

Nervositeten brukar försvinna helt när jag väl satt mig på hästen, sen är jag bara fokuserad på min uppgift!!

Det absolut värsta är innan man får komma in på banan och sekunderna innan startsignal. Då hyperventilerar jag nästan ;) och önskar att jag aldrig anmält mig.

Medans min lilla häst står och stampar med framhoven och vill ge sig iväg. Tur att inte han smittas av min nervösitet.

Är faktiskt inte nervös ett dugg när jag ska tävla...Eller det beror ju på vilka klasser man ska göra..Om man har en "snäll" och säker häst är man ju inte så nervös..Men om man har en lite tittig och sprallig häst kan man ju bli lite "Hur ska detta gåå!!?"...Men jag är liite nervös när jag är på framhoppningen..Men när jag börjar hoppa och känner hur hästen är brukar det släppa.. :)

Jag är mest nervös innan jag ska in. När jag väl kommer in på banan och börjar rida är jag inte ett dugg nervös. Glömmer allt annat förutom att rida :p

Hee hee, jag var nervös typ två veckor innan tävlingen, som ägde rum förra helgen. Sen släppte det efter ca: 2 dagar, och resten av tiden fram till tävlingen va jag inte nervis alls. Inte på tävlings dagen heller :D och det var min första "riktiga" tävling... Har bara tävlat en massa massa gånger hemma (rider på ridskola) innan... Det var min tottos första riktiga tävling också. Han va så duktig! :love:

Jag är aldrig nervös på själva tävlingsplatsen.. Däremot är jag FRUKTANSVÄRT nervös :o hemma när jag gör iordning hästen o lastar o s v och sen när vi åker till tävlingen. Väl framme släpper det.

jag är som mest nervös några dar innan tävlingen. och då är jag REJÄLT nervös. Jag kan inte äta, inte plugga..ingenting...
sen på tävlingsplatsen är jag lite nervös när jag ska gå banan, men sen är jag lugn...

halloj..
nej aldrig nervös nu för tiden =)=) men var jäkligt nervös de typ 2 första tävlingarna nu har det släppt =) o de e skönt =)=) ha de bra ;)

OM jag skulle tävla så skulle jag va nervös från anmälningen till slutet. (har liksom inga nerver) :D

hmm...för migär det lugnt på framhoppningen och allt innan...då är man hur cool som helst... :cool: det är precis när man ska in som jag börjar bli asnervös...tycker synd om mamma ibland när jag skäller på henne innan... :crazy:...sen när jag har börjat hoppa är det inge som stör då e ja toppkoncentrerad :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Senskada pga spark
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden

Omröstningar