Inget bra svar på din fråga, men jag börjar inse att hur hästen blir beror nog mer på min skickighet som ryttare än på hästens förutsättningar. Så jag skulle söka en sund frisk häst med ett bra lynne. :smirk:

intressant ämne...
tänkte just på detta med hur annonser kan ge en otroligt skev bild av verkligheten eller hur man nu ska uttrycka det.
En bekant har just nu en annons ute på sin häst och hmm ja inte skulle jag beskriva hästen på det viset som hon gör! jag har delat stall med hästen i över ett år så jag känner hästen och (tyvärr???) även tjejen. Jag kan nästan drista mig till att säga att hon rent av ljuger om hästen i annonsen så hur många fler gör inte det för att få hästen att låta sååå fantastisk? kanske inte alla guldklimpar man läser om är just guldklimpar....och vise versa. Hoppas bara att de ev. spekulanterna på denna häst tar sig an honom för han ÄR trevlig men 'förstörd' av en rädd och spänd ryttarinna och därmed inte alltid så lätt eller trevlig att hantera varken från mark eller rygg ( hmmm minns bittert midsommarafton -02 och därefter en mycket ond fot på SM, klädd i försmå gummistövlar även på disco.....kunde inte få av dom)

//m

Hihi jag föredrar att fantisera obehindrat jag! :D För jag vet ändå att jag förmodligen kommer hem med nåt helt annat för att jag blivit kär i en söt buslugg eller nåt liknande... :angel:

Man blir ju både kräsen och medveten med åren. Oftast vet jag vad jag söker när jag läser annonser och åker endast ut om de har det. Särskilt viktigt då jag i många fall söker efter unghästar, då är stammen mycket viktig men även uppväxt miljön (något man kan se om man köper direkt från uppfödaren). Vilket jag till 90% har gjort.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
633
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
2 401
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter