Jag hade iaf blivit misstänksam om någon letat häst i 2 år och tänkte sig betala 25-30 kkr men det kanske du inte berättat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Synd att inte jag sett den annonsen. Jag har en ponny som matchar det. Men min erfarenhet är att man ofta på sökesannonser sätter ett mycket lågt pris.Det jag sökt är hobbyhäst främst för uteritter och lite dressyr om hästen vill. Ålder och ras mindre viktigt men att den ska vara trafiksäker och kunna vara inne själv i stallet och kunna ridas ut på själv, stå still vid uppsittning. Inte så höga krav tycker jag..
Jag förstår hur du menar, men jag tror att det är bra att vara beredd på att just den typ av häst du vill ha är det många andra som också vill ha. Därför kanske ändå värt att lägga lite mer pengar i inköp - det är ju en försumbar del av kostnaden, vilket du säkert redan vet eftersom du har häst.Det är inte så att jag inte har råd med en dyrare häst utan mer att jag inte vill lägga mer pengar på en häst. Hoppas att den rätta dyker upp för det finns därute även om det tar tid att hitta tror jag. Jag har ingen brådska därför har det gått två år, samt att jag bearbetat sorgen av att förlora mina två hästar inom ett år (22 o 20 år) som jag ägt i många år. Det hade väl varit konstigare om jag köpt första bästa jag hittat i den prisklassen. Det är mer suspekt tycker jag.
Det är inte så att jag inte har råd med en dyrare häst utan mer att jag inte vill lägga mer pengar på en häst. Hoppas att den rätta dyker upp för det finns därute även om det tar tid att hitta tror jag. Jag har ingen brådska därför har det gått två år, samt att jag bearbetat sorgen av att förlora mina två hästar inom ett år (22 o 20 år) som jag ägt i många år. Det hade väl varit konstigare om jag köpt första bästa jag hittat i den prisklassen. Det är mer suspekt tycker jag.
För den här prisklassen får du inte det du söker.Har en lägre prisklass 25-30 tusen. Men som sagt kan tänka mig en äldre häst. Har också märkt när man svarar på till saluannonser där det står "hemmet viktigare än pris" och man frågar om ägaren kan gå ner i pris så verkar det inte så. Vad betyder den frasen egentligen? Kan tillägga att jag har ett mycket bra hem att erbjuda samt många år med egna hästar. Detta brukar jag skriva och berätta om ganska detaljerat.
Det kan betyda väldigt olika, jag var med om att en säljare gick ner i pris. Men vi var inte ens där för att titta på den hästen ens, men den stod i samma stall och jag passade precis in på profilen för vad säljaren ville ha. Men jag tror att i de fallen som säljare vill gå ner i pris så är det inte bara ett bra hem, utan det perfekta hemmet som man eftersöks. Och det behöver inte vara en rationell bedömning.. Har också märkt när man svarar på till saluannonser där det står "hemmet viktigare än pris" och man frågar om ägaren kan gå ner i pris så verkar det inte så. Vad betyder den frasen egentligen? Kan tillägga att jag har ett mycket bra hem att erbjuda samt många år med egna hästar. Detta brukar jag skriva och berätta om ganska detaljerat.