Nu är sidan tråkig igen ju......

Jag vill också vara med fastän jag har en halvblodshäst.

Min häst fuskar med vänster bak (som de flesta andra), sen tar han inte stödet riktigt på vänster tygel (hänger naturligtvis ihop med bakbenet!) så där kan man böja halsen HUR mycket som helst, högersidan sitter fast genom att han skjuter ut bogen. Som tur är rids han av andra ryttare regelbundet som kompletterar mig. Och när min ridlärare red honom för ett par veckor sen efter att jag nästan gråtit över snedheten - sa hon att det är bara jag som har blivit mycket kräsnare ! Men det äer LÅÅÅÅÅÅNG bit kvar tills han är rak. Och jag håller inte ens på med öppnor och slutor och såna krumelurer ännu :crazy:

Jag jobbar stenhårt på att sitta RAKT i sadeln, INTE hamna snett. Benen skall vara låååånga och framför allt LIKA långa. Detta tänker jag på ungefär HELA tiden. Jag jobbar vanliga lösgörande rörelser, framdelsvändningar, skänkelvikningar, massor med övergångar och halvhalter samt att jag försöker jobba så liksidigt som möjligt. Vi har även påbörjat liste samling iform av volter med tagen bakdel - som börjar gå mot bakdelsvändningar. Nån liten förflyttning sidväerts genom att äka och minska volterna, men jag vågar inte kalla det för öppna eller sluta...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Blev påmind om detta när jag läste den andra tråden om små hundar, där English Toy Terrier togs upp. Har också funderat på att...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: geting
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 007
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
888
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama