När har ni roligt?

Jag vet inte, det känns inte som jag har roligt längre. Allt bara är.

Men när min vän berättar sina dråpliga historier skrattar jag. När katten busar. Jag skrattar en del på jobbet ibland.

Men så där innerligt jättekul vet jag inte när jag hade sist. Spontant kommer jag på den gången då vi släppte ”min” minishettis lös i ridhuset tillsammans med min kompis storhäst och hon sprang och brallade så vi trodde hon skulle stupa. De små benen rörde knappt marken. Hon var så rolig :rofl: Den stora hästen stirrade och fnös :laugh:

Jag har ofta roligt på jobbet, både med kollegorna och med "mina" små barn :) !

Annars har jag absolut roligt när jag släktforskar för det kan bli så grymt spännande ibland. Att skriva - om man kommer in i ett flow - kan vara riktigt roligt också. Att gå på loppis är roligt, och det kan vara jätteroligt att baka när det blir så där riktigt lyckat. Att se på ett bra TV-program kan vara roligt.

Roligt behöver väl inte bara innebära att man är glad och skrattar utan roligt kan väl också vara att något känns givande/spännande/osv?

För ett tag sedan började jag skriva upp tre saker som hänt under dagen, som fick mig att bli glad eller må bra. Jag skriver med whiteboardpenna på badrumsspegeln efter att jag borstat tänderna.

Efrer några månader med detta är det klart att jag blir glad av: träna med hundarna, gå tur med hundarna, äta middag ihop med maken... det hamnar på spegeln nästan varje gång.

Ganska mycket fysiska saker har jag roligt när jag gör, och längtar till.
Styrketräna på gymmet, åka skidor, springa med musik i lurarna (till skillnad från utan musik 😅), klättra.
I princip varenda ridpass är roligt!

Gå på konserter, resa och planera resor, läsa böcker. Att gå ut och ta ett glas vin och bara titta på folk, eller läsa kan vara lite extra roligt.

Det mesta jag gör med sambon är roligt, spela tv-spel, laga mat (men även själv).

Mycket roligt i livet, nu när jag skriver om det :love:

Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara roligt att höra om när andra har roligt.

Själv minns jag 2024 som det tråkigaste året i mitt liv men jag har en helg som skimrar starkt och det var när jag var på terrängträningsläger. Sedan var också en ridlektion i januari fantastiskt rolig. Och ridlägret jag var på i maj. Så jag har ofta roligt när jag rider.

Ett annat tillfälle när jag har roligt är när jag spelar spel tillsammans vänner. (Fast inte spelet "Från och med nu" 😑.)

Två helt olika aktiviteter, men bägge innebär ofta att bli "här och nu".

Jag håller verkligen med dig! När jag rider har jag ofta aktivt kul, och jag skrattar sällan så mycket som när jag spelar sällskapsspel (det kan vara såväl analoga som tv-spel, som Mario Kart tillsammans med familjen). Två bra grejor!

Jag har roligt när jag umgås med djur, t.ex. när jag promenerar med mina föräldrars hundar eller tränar dem.

Jag har roligt när jag umgås med mina vänner och skrattgråter ofta.

Har också roligt när jag spelar TV-spel.
När jag badar i havet och blir "hög" på havsluft.
När jag åker skidor utför.
När jag sitter och skriver och kommer någonvart.

Jag har roligt ofta, inte nödvändigtvis "skrattroligt", men ändå roligt.

Jag tycker det är roligt att planera saker, t ex resor, vad jag ska ha på mig vid ett visst tillfälle, hur vi ska göra i ordning i trädgården, lägga upp träningsprogram eller vad vi ska veckohandla.

Tycker också second hand-butiker är loppisar är väldigt roligt, leta fynd eller bara att se alla konstiga saker som finns, även om det inte är nåt jag vill ha själv.

Flamsa med folk på jobbet eller annars.

Roadtrips och cykelsemestrar.

Fredagsträffarna på öppen kyrkis där det finns alla åldrar från nästan nyfödd och uppåt, vi fikar, käkar och umgås som en stor familj med allt vad det innebär. Är det tacos får man se upp och inte vända ryggen åt tallriken för då händer det att nån snor från den och så är "bråket" igång. :laugh: Alla som är där vägrar bli vuxna.:D

Fastnade som uppenbarligen många andra lite i definitionen av roligt. Är det att vara stimulerad? Glad? Intresserad? Att skratta? Att se fram emot något? Att göra något som inte hör till vardagen?

Skratta så jag gråter gör jag nästan dagligen på jobbet men det är knappast jobba jag skulle säga om någon ber mig föreslå en rolig aktivitet. 😅 Då hade jag snarare föreslagit gå på stand up eller liknande, men det är något jag sällan gör. Bland det roligaste jag vet i vardagen är att springa och leka med min busiga hund, men skulle inte kategorisera det under saker jag ser fram emot. Ser fram emot gör jag däremot till semester och resor, men det är inte alltid det är roligt när det väl händer. 😆 Intressant/fascinerande är att läsa eller titta på något psykologiskt och emotionellt fängslande, vilket ofta innebär att det handlar om hemskheter och känns väldigt fel att kalla roligt, även om det väl faller under underhållning.

Har sällan tråkigt i livet och är oftast glad men kommer spontant bara på två saker jag rätt av skulle kalla att ha roligt - att rida och att spendera en kväll med tramsprat och vin med min bästa vän!

Jag har roligt och skrattar nar jag jobbar med hundar ... de far mig att skratta och jag gillar att fundera ut hur jag ska presentera det som inte riktigt gar hem for att de ska forsta.

Jag kanner mig nojd och trivs for det mesta nar jag sitter och stickar, lagar mat, bakar matbrod, och i vissa fall nar jag plockar undan och stadar.

Jag tänkte nog ha roligt som i att ha roligt som man skrattar (eventuellt mycket) och/eller att det man håller på med får en att känna sig alldeles full av varm glädje inuti. Sådär så det nästan svämmar över och man i princip vill hoppa upp och ner och dela sin lycka med hela världen. Men det finns förstås grader i det roliga :laugh:. Och när jag tänker efter menade jag nog lägre grader också.

Men något med lite mer arousal än sånt som gör en lugn och tillfreds!

Jag älskar morgongoset med min hund men jag skulle kanske inte kalla det för att ha roligt.

Tycker det är upplyftande att läsa om allas roliga 🥰.

Jag tänkte nog ha roligt som i att ha roligt som man skrattar (eventuellt mycket) och/eller att det man håller på med får en att känna sig alldeles full av varm glädje inuti. Sådär så det nästan svämmar över och man i princip vill hoppa upp och ner och dela sin lycka med hela världen. Men det finns förstås grader i det roliga :laugh:. Och när jag tänker efter menade jag nog lägre grader också.

Men något med lite mer arousal än sånt som gör en lugn och tillfreds!

Jag älskar morgongoset med min hund men jag skulle kanske inte kalla det för att ha roligt.

Tycker det är upplyftande att läsa om allas roliga 🥰.
Jag tänker också att just roligt innebär någnting lite mer bubbligt och exalterat än bara sysslor som är förnöjsamma och trevliga. :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 870
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 496
Senast: Klara
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 863
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 530
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Retrievertråden