Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Islandshäst Jag håller på att leta efter ett islandsföl att köpa. Men vad ska jag egentligen titta efter. Finns det några riktilinjer jag kan gå...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: Båbbe
·
O
Fälttävlan Var kan man hitta bilder och beskrivningar på gödkända hindertyper inom terräng?? Håller på med ett skolarbete om det.
Svar
3
· Visningar
1 631
Senast: Ylva
·
L
Western ...om jag ska lägga tråden här eller på utrustning men jag chansar. Det gäller Westernsadlar. Har beslutat mig att köpa en El Paso...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: __sandra__
·
B
Övr. Grenar Hur långt brukar ni cantra era hästar? Och hur ofta? Mina är fortfarande under uppbyggnad så vi tar det lite lugnt, vill inte riskera...
Svar
5
· Visningar
1 380
Senast: BJÖRKIS
·
M
Western :idea: Nu har jag fått nog av att leta på inaktuella hemsidor! Kan vi inte hjälpas åt att sammanställa en tävlingskalender på...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: hotrodder
·
T
Körning Om man ska ha sin häst till att dra lättare saker så som släpa (typ harva ridbanan) eller dra enstaka stockar (modell mindre typ...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: cowboy
·
E
Körning Jag har en nordsvensk, som har varit körd väldigt mycket med många olika vagnar, har även varit körd i skogen (altså skogsarbete). Hon...
Svar
7
· Visningar
1 953
Senast: cowboy
·
Western Det här med att hästen ska stå kvar när man "släpper" den när man hoppar av under en ridtur eller liknande, det är ju typiskt för...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: Mirre
·
E
Fälttävlan undrar hur det är att göra en banhoppningshäst av en fälttävlans häst? är sannolikheten stor att hästen bara kutar på, och river allt...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: LenaH
·
Western om Cowboy Dressage?
Svar
2
· Visningar
984
Senast: TCJ
·
P
Hoppning gud va jag e´ glad nu :p! va å tävlade första gången på min nya häst igår å det gick jätte bra. eller ja det gick bra för att vara så...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: suisyola
·
Western Jag är relativt ny när det gäller westernridning och rider också engelskt parallellt. Under de senate tre åren har jag ridit för 3...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: __sandra__
·
J
Western Någon som har tips hur jag ska träna inför detta? Är sprillans ny på detta område. Vill ha tips på hur ett mönster kan se ut, hur jag...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Lenita
·
C
Övr. Grenar Någon som var där? Måååste få veta vad som hände i sista loppet, hur kunde Day Tripper komma sist? någon som såg om han mådde dåligt...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: Cavat_
·
Distans Ska starta min första distans, men är lite fundersam på vet undersökningen. Har en häst med mkt känsligrygg och vissa dagar reagerar hon...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: neywaz
·
P
Hoppning Hej jag har just köpt boken "Centrerad ridning" av Sally Swift och blev lite sugen på att hoppträna för en instruktör som jobbar utifrån...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: Stallflicka
·
Western Var kan man köpa en wintec-sadel? Och är dom bra?
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: simpe
·
Hoppning Är det någon annan, mer än jag, som har fixat biljetter till OS 2004 i Aten ? Jag har bokat alla biljetter som finns för hoppningen...
Svar
6
· Visningar
987
Senast: Cado
·
W
Fälttävlan försöker lista ut hur sverige ligger till inför os.. om de finns en chans att de kan skrapa ihop ett lag.. men måste då veta vilka lag...
Svar
9
· Visningar
1 452
Senast: fio
·
M
Western Nu har proppen kommit ut till HJWR´s D-tävling 10 April... Den ligger på hjoko.nu så spring in och kika!!!! Hoppas att det blir många...
Svar
19
· Visningar
1 355
Senast: Miss_Trouble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mål 2025
  • Äta rätt saker, vad då?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur