Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Trav Jag undrar varför travhästar körs utåtställda i kurvorna? Har det någon funktion eller för att dem inte ska springa i väg eller vad är...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: mustbeforever
·
I
Islandshäst Jag har funderat lite på det här med att bygga muskler. Det borde väl vara på samma sätt som på människor, hög belastning, färre...
2
Svar
31
· Visningar
2 756
Senast: Högakusten
·
B
Trav Alla har vi väl hört kärlekshistorien om Nisch och Chill Acon som oväntat fick Alfa Romeo som visade sig va riktigt bra :banana: men jag...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: Snurrfian
·
Islandshäst Finns det någon anledning till att islandshuvudlagen ser annorlunda ut motför "vanliga ridträns"? Är det isländsk tradition eller har...
Svar
7
· Visningar
1 627
Senast: _Viva_
·
P
Hoppning hur gammal tycker ni att hästen bör vara för att starta i lokala tävlingar (typ clear rounder på 70-90cm och "vanliga tävlingar" på...
Svar
17
· Visningar
1 137
Senast: tjenixen
·
Hoppning jag sitter och ska anmäla mig till tävlingar.. hästen är i bra kondition, han fixar två klasser på en dag...¨men han är inte i...
Svar
4
· Visningar
806
D
Trav Det här inlägget kommer från ett en annan tråd, och eftersom jag inte vet någoting hur man kör travare så kanske ni kan tala om hur till...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: ankans
·
C
Fälttävlan NEW skydden som ska vara så bra till FT?
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: Ramona
·
P
Hoppning För att beräkna antal galoppsprång mellan två hinder måste ju man känna till hästens galopplängd i ett visst tempo. Finns det någon...
Svar
6
· Visningar
4 379
Senast: Cockney
·
T
Fälttävlan Hur tar man det? Hur lång tid tar det? När kan man göra det? Vilken klubb(i Småland)? Vad ingår i "testet"? Tar man ett och beholler det...
Svar
11
· Visningar
2 116
Senast: susanbusan
·
Hoppning alltså, vad packar ni med er när ni ska iväg? ser packningen annorlunda ut beroende på vart ni ska?...(ja givetvis fodret om man är...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: _Peplis_
·
Islandshäst :bump:ÄNTLIGEN!!! :bump: Efter nästan 4 års väntan har jag äntligen "ridit" min unghäst "lös" för första gången! Och han tyckte att det...
Svar
3
· Visningar
1 224
Senast: Mergur
·
N
Western Vad skiljer westernridningen från engelsk ridning förutom utrustningen? Jag har ju bara ridit western och funderar på om jag klarar av...
Svar
18
· Visningar
4 217
Senast: Casuela
·
S
Islandshäst ...og bo i Sverige/Norge... Hvor vanlig er dette? Tenker på å kjøpe en lovende unghest, la den bli på Island til den skal temmes, og evt...
Svar
10
· Visningar
1 550
Senast: sleepy
·
P
  • Låst
Hoppning med min förra D-ponny (arab) hoppade jag enstaka hinder på 135cm men när det var en hel bana var det 130cm som högst. jag sålde henne i...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: Snuffsan
·
S
Trav Jag har knäkappor och strykkappor på min pålle. Idag när jag skulle ut och köra tänkte jag att jag skulle ta av dem och se om han har...
Svar
1
· Visningar
730
M
Övr. Grenar När man registrerat sin dress,någon som vet var man kan få den uppsydd? Jag och symaskin passar nämligen inte ihop! /ohändig M
Svar
5
· Visningar
1 763
Senast: Hambo
·
S
Islandshäst Ska förhoppningsvis avelsvisa ett av mina ston nästa år. Har fattat det som så att jag måste chipsmärka henne för att kunna visa henne...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: Korven
·
P
Hoppning Ska ha hopplektion ikväll för första gången på, jag vet inte hur länge. Behöver lite tips och råd. *nervös* Vi ska hoppa studs. Vet...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Minelli
·
S
Hoppning Jag är nu 18 år och har aldrig någonsin visat mig på en tävlingsbana. det har väl i största dels berott på att jag haft väldigt dåligt...
2
Svar
32
· Visningar
2 464
Senast: SessCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar