Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Q
Fälttävlan hört den komenatren ofta på sistone... andlednigen till den är att det är väldigt många hästar som skadas och måste avlivas i de lite...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 750
Hoppning Jag har börjat ta hand om en häst i stallet på torsdagar till söndagar... vi går jätte bra ihop i dressyren men jag älskar o hoppa men...
Svar
17
· Visningar
1 042
N
Western vad är skillnaden med C resp. D tävling?
Svar
3
· Visningar
858
Senast: simpe
·
L
Körning Jag har en liten fundering bara. Vi ska debutera i år i körning, så mätintyg och licens är på g. Skickade in i dec. 2003 ansökan om pass...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: My64
·
L
Trav Var inne och tittade på resultaten på en häst vi haft i träning. Han är född -96 och gick alltså premie -98. Han misslyckades i det enda...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Lindi
·
A
Trav Var på Jägersro och tittade på min totto precis. Han är en 3 årig sent inkörd hingst. Han har varit fruktansvärt hingstig hemma men jag...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Petronilla
·
M
Hoppning är det dålig för hästen om man hoppar 2 dagar på rad?första dagen småhinder på ca 50-70 cm nästa dag 80-100 cm. :confused:
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: Tingeling85
·
M
Western Är det för sent att lära ett 13 åreigt varmblod western istället för klassisk ridning? Har märkt att han tröttnat på dressyr och allt...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: TIGERHEART
·
N
Western :confused: Varför har man så kraftiga ben skydd i w-ridning?
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: Kickis
·
Hoppning Kan ngn svara mig på varför man gör så här: På en framhoppning finns tre hinder, en oxer, ett rättupp, och en grind på ca 50 cm. Alla...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 534
Senast: Cockney
·
Y
Hoppning Jag som yngre har tidigare ridit mestadels dressyr, men har nu "gått över" till hoppning. Jag undrar om ni har några bra övningar, trix...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: oh_darling
·
T
Trav Kan man tävla i trav med alla sortes hästraser??
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Petronilla
·
F
Hoppning Har länge suttit och tänkt på vad som händer OM... ¤ Hästen sparkar ner ett hinder, t.ex. vid en brall, på banan, mitt under pågående...
Svar
17
· Visningar
2 235
C
Western Nu har det stora huvudbryet slagit mig med full kraft. Ska köpa sadel och blivit lite förälskad i Continetals serie Equiflex. Någon som...
Svar
1
· Visningar
1 624
Senast: Miss_Trouble
·
Distans hej, har sökt lite på forumet men hittar inget. Vilka licenser behövs på en PP 30 km? Har anmält mig till Vedermar o undrar.. Behöver...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: Spirit
·
C
Körning Hej! Vet ni att lillhästenistav har satt ned priset på bakselar till 320,- ???? Dom är faktisk krafiga och bra ochså! Tänk att något...
Svar
12
· Visningar
1 630
Senast: Znozan
·
V
Islandshäst Jag har ett sto som har bra gångarter (har skrivit om henne förut här), bra tölt och mycket bra trav. Hon är förut riden med mer...
Svar
7
· Visningar
2 029
Senast: Sammets_rosa
·
K
Trav Hej! Min hemmabana är Axevalla och jag brukar förvärma mina hästar på skogsbana innan kusken kör upp och värmer på stora banan. Det är...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: ghost
·
Islandshäst Jag har letat överallt om regler för att tävla islandshäst men har inte hittat det nån stans... jag skulle jätte gärna vilja ha reda på...
Svar
2
· Visningar
1 479
Senast: Freyr
·
L
Western hejsan alla! tänkte berätta om min dotters recept till framgång på hoppbanan. hennes appaloosakorsning inköptes ohanterad och reds in...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: tolvis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama