Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

O
Fälttävlan Tog det för ca 3 år sen. Men min ponny blev halt, sen blev den såld. Min nya häst va för het. Nu kan ja ÄNTLIGEN kan ja rida fälttävlan...
Svar
7
· Visningar
1 218
A
  • Låst
Islandshäst Har nu tillslut fått tag på en foderhäst. Vilket inte varit lätt! Ett litet sto, 5-gång. som verkar jättetrevlig att både rida och...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
13 587
Senast: Lobelia
·
A
Trav Hej! Vad är era erfarenheter av träning av travhäst som inte är körning? Vilken sorts arbete hjälper till att öka hållbarheten? Är det...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Lalle
·
M
Hoppning Idag hoppade jag med ponnyn. Han är ju en gammal tävlingsponny... Men jag är en fegpotta som är rädd för att ramla av efter...
Svar
8
· Visningar
978
S
Fälttävlan Har kikat runt lite här på forumet och om jag har förstått rätt så går alltså debutant för d-ponny i 70 cm i terrängen, 80 på banan och...
Svar
9
· Visningar
1 632
Distans Det är väl en ganska enkel bana där, eller hur? Nån som vill beskriva hur den är? (Vet att det är varning för skottljud.)
Svar
14
· Visningar
1 714
Senast: malumbub
·
L
Western Jag provade att logga in med mitt gamla lösenord det funkade inte. Då fick jag en snilleblixt och tänkte att man kanske var tvungen att...
Svar
10
· Visningar
1 195
Senast: jollebus
·
Islandshäst Hej Är det någon som vet hur man ska göra om man skulle villja tävla dressyr på islandshästen, hästen är ju en ponny och jag är över 20...
Svar
13
· Visningar
4 303
Senast: Freyr
·
L
Övr. Grenar Kan man få höra vad ni tyckte om festen? Var det någon som hade lika kul som jag eller tyckte ni att det var tråkigt, segt och...
Svar
1
· Visningar
978
Senast: LottaL
·
C
Hoppning Är det tillåtet med benskydd med tyngder??? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 728
Senast: pixiegnomen
·
C
Trav Vore det inte kul att träffas och byta ideér med varandra? Med eller utan hästar, hemma hos någon eller på travet? Någon som vill hugga...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: travemma
·
Hoppning Har ni några tips på hur jag ska kunna följa med bättre i språnget, över hindret? Hopptränade i dag på ca ett halvår, jag hamnade i...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: ostbiten
·
Hoppning har en stor drasut i stallet som jag länge kämpat med att korta upp galoppen på. Jag vill ha kortare galoppsprång inte långsammare tempo...
Svar
7
· Visningar
1 943
Senast: suddistess
·
K
Övr. Grenar Vill minnas att jag vid något tillfälle sett att man kan köpa något som ska underlätta att spänna sadelgjorden för personer med svaga...
Svar
4
· Visningar
2 182
Senast: Jen80
·
Trav Lärlingsloppet...att en del hästar kan hugga tag i startbilsvingen vet man ju , men att dom hugger tag i kúsken framför sig har jag...
Svar
15
· Visningar
1 221
Western Funderade lite på det här med ko/kalv moment, är det tilllåtet at fånga kalvar med lasso osv i sverige? Hur ser reglerna ut för...
Svar
7
· Visningar
2 170
Senast: Miss_Trouble
·
L
Islandshäst Ni som kan FIPO utan och innan. Vad får man egentligen använda för sadlar på tävling? Vad är det för principer man går efter? Vad jag...
Svar
16
· Visningar
1 726
Senast: Kavat
·
Y
Trav ...var man kan få tag på ett tidtagarur som är bra när man är ute och kör? :confused:
Svar
5
· Visningar
971
Senast: AxoQueen
·
P
Övr. Grenar Funderar lite på att gå arbetsryttarutbildingen på Strömsholm. Någon som gått den, vad tyckte ni? Vad hamnar man på för lön som...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: BJÖRKIS
·
J
Körning Jag ska köra in min fjording har jag tänkt mig, ska "skicka" honom till en grangård och en tränare som ska köra in honom åt mig (samt...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: AxoQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama