Börja med distans

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Rianimare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 336
R

Rianimare

Jag och min kompis skulle vilja börja med distans. Hon har ponny och jag har storhäst. Kan vi tävla "tillsammans"? Vad är det vi måste ha för licenser?
Tack!
//Marie o Sandra

Ni tävlar tillsammans. Det finns inga indelningar av ponny/häst.
Ryttarlicens behövs för att starta CR.
// Linda

Okej. Hur skaffar man det då? Inget grönt kort eller hästlicens eller nåt sånt då?
Tack

För att starta i distans (CR) krävs ryttarlicens, grönt kort och tävlingsbok.
Ryttarlicensen och grönt kort kan er lokala klubb hjälpa er med. Tävlingsboken måste man beställa enligt länken nedan.
Kika in på http://www.ridsport.se/distans-1.htm
där står mycket om allt.
// Linda

Startar både ponnys och häst i samam klass? Alltså att de tävlar på samma "villkor", asmma tider etc?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
951
Senast: Mli
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 210
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 250
Senast: Emro
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 241
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka