Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Hoppning Någon sa att det fanns ett speciellt uppklassningssystem för syskon? hur fungerar detta.?
Svar
3
· Visningar
758
M
Islandshäst jag vet att detta är väldigt individuellt. men om vi tar ett genomsnitt: hur gamla var era islandshästar då deras gångarter var hyfsade...
Svar
15
· Visningar
1 422
Senast: Korven
·
Hoppning Det står väldigt luddigt i TR angående kvalpoäng till MSVB. 1a 9p 2a 8p 3a 7p 4a 6p 5a 5p 6a 4p OSV Hur sjutton ska man tolka OSV...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: ostbiten
·
L
Western Vart i hela himlen får man tag på styrelesens namn och telefonnummer? På hemsidan finns ju ingenting..!
Svar
16
· Visningar
1 274
Senast: Lenita
·
Hoppning Förr ett år sen hoppade jag alltid med pessoa på min halvblodsvalack. Han är en mycket stor och stark häst, som på den tiden inte gick...
2
Svar
21
· Visningar
2 032
Senast: Solvira
·
S
Övr. Grenar hur länge går ett fullblod normalt löp... alltså till vilken ålder... nyfiken... :)
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: The_Last
·
Körning Finns det någon speciell anledning till varför man började med tandemkörning? Smala vägar? Fick frågan när jag visade bilder på...
Svar
10
· Visningar
2 897
Senast: Spirit
·
Distans Nu är det så här va, jag är sugen på det här med distans och så. Bara det att när man kommer in på detta forum har man inte en suck att...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Pettsson
·
W
  • Låst
Hoppning läste en tråd där nån skrivt jag kunde varit med i Falsterbo men jag har inte kvalat -ungefär- Hur räknar man då? Jag har två 7åringar...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
6 109
Senast: Snuffsan
·
M
Körning Söker efter ett par bra körhandskar för att ha när jag tävlar dressyr/precision. Har letat i Börjes och Hööks katalog men inte hittat...
Svar
3
· Visningar
1 921
Senast: svea
·
R
Western Ja skulle vilja testa´att rida med kossor(inte tävla men för skojs skull) Hur börjar man med det, eftersom ja e lite skrajsen för kor...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: gadriel
·
Y
Hoppning varför lägger ryttare i sig så mkt i hästens tempo o språng innan hindren? Då tänker ni säkert; för att hästen inte bara ska rusa in i...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: Rejält_felskapad
·
Körning Var i helgen och hälsade på Tidaholmsvagnar. Farligt och dyrt blev det. Skulle titta på den beg parvagnen som jag tingat på men blev...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: alisson
·
K
Körning Håller på att köra in mitt halvblod och tömkör för fullt med en gammal loksele som är JÄTTETUNG!!! Om han någon gång ska bli inkörd...
Svar
0
· Visningar
1 315
Senast: Kockan
·
S
Trav Stall Rosa vill här tacka alla som röstat på mig, Dennis Ek, Stall Rosa som den 6e kusken som skulle få åka ner till Maltas kuskmatch...
Svar
8
· Visningar
2 384
Senast: Nebraska
·
D
Övr. Grenar Hej! Har tänkt att börja rida på ridskolan men de har bara vanliga engelska sadlar. Då jag har bla balansproblem så behöver jag en...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: tuaphua
·
P
Western Tittade idag på Oknas propp för tävl 22 maj,för mig som inte har tävlat AQHA klasser ser det ut som en hel djungel av klasser.Är det...
Svar
4
· Visningar
1 216
Senast: Planeta
·
C
Övr. Grenar Hej... behöver hjälp att svara på en fråga... Har hört någon stans att människor som lider av epelepsi inte bör rida eftersom ridningen...
Svar
8
· Visningar
1 805
Senast: Icebabe_1
·
Hoppning jag är rätt så hopprädd, har blivit det mer sen jag såg min kompis gå omkull över ett 1m hinder i höstas, när man tänker på vad som kan...
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: Icebabe_1
·
J
Western Har hört någonstans att det är en nackdel om hästarna är stora/höga när man rider western. Om det stämmer, Varför???? :confused:
Svar
15
· Visningar
1 236
Senast: EndOfTheLine_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama