Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Fälttävlan Någon som vill säga några ord om den? Jag var där själv, men jag skulle gärna vilja höra vad ni tyckte om den! Någon som vill säga...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 454
Senast: cajsastina
·
Q
Hoppning Angående annridningen. Står eller sitter du ner i annridningen mot ett hinder. Jag föredrar att sita ner för att kunna driva bättre och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 595
Senast: Xeline
·
P
Islandshäst Till vilken ålder får man tävla i ungdomsklass? :confused: :)
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: Freyr
·
S
Islandshäst Om hesten er overbygget o.l. så er det jo ikke sikkert den blir det som vuxen... Og om den IKKE er overbygget som åring, så kan den jo...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: Moniq
·
M
Körning Vi har just köpt en shettis som är både riden och körd. Nu skulle jag vilja ha några tips om vad jag ska tänka på vad gäller köp av...
Svar
1
· Visningar
1 057
Senast: alisson
·
Körning Vi har en hast som ar bade riden och kord. Jag anvander samma trans, med samma bett, vid bade korning och ridning (byter tyglarna mot...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: aska
·
J
Western Någon som vet något om detta sadelmärke?? Är det bra eller dåligt?
Svar
11
· Visningar
5 016
K
Trav Hej! Min vallack gick rundbanejobb i fredags med ett gäng andra hästar, typ provlopp. Först i mål men kusken var inte riktigt nöjd då...
Svar
7
· Visningar
4 655
Senast: ghost
·
L
Hoppning I vilka klasser får man tävla med Pelhamstång med D-ponny??? Jag red för KG Svensson och han föreslog mig att byta till en...
Svar
7
· Visningar
1 853
Senast: lady_bizzy
·
S
Islandshäst Hesten min kom fra island i oktober-01. Han har nå gått to sommere her i Norge, uten å utvikle eksem. Han stod inne om natten i sommer...
Svar
9
· Visningar
1 435
Senast: Roheryn
·
Western Varför har många westernryttare hela svansen flätad?
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: TIGERHEART
·
T
Trav Vad tycker ni om Customs sulkisar? Är de bra ? Håller de, är de slitstarka? Jag ska ev köpa en sådan . Eller rekomenderar ni något annat...
Svar
2
· Visningar
5 689
Trav Med två egna inkvalade hästar, en som startar och en som går på rehabilitering, och heltidsarbete på dagtid har jag lyckats skaffa EN...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: ghost
·
Fälttävlan Jag ska kanske iväg på en huntingtävling sen i maj och undrar om det finns nån som har lite förslag på vad man ska tänka på och så...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Ramona
·
Fälttävlan Tog Ft-kort nr 1 förra året och skulle debutera med min nuvarande 8-åring,tog mig inte ut av olika anledningar. Min fråga lyder: när man...
Svar
5
· Visningar
1 277
Islandshäst Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd, så det fick bli här, då det är en islandshäst det gäller och det är det häsr...
Svar
12
· Visningar
2 009
Senast: Freyr
·
Western Vilken häst lämpar sig för western? Har en 8-årig kallblodstravare som går mycket bättre om man rider på långa tyglar, eftersom hon är...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Solvira
·
Distans Kan man anmäla sig till en Distanstävling innan man fått sitt gröna kort och löst Ryttlicensen? Jag läser grönt kort nu men det tar ett...
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: Spirit
·
Körning håller på med en inkörning och stöter på världens envisaste tröga häst. pisken reagerar hon inte på, inte tömmarna utan bara rösten, och...
2
Svar
22
· Visningar
2 985
Senast: farin
·
S
Hoppning Jag undrar vad ni har för erfarenhet av förslitningskador från hoppning. har era hopphästar som tävlat mkt i sina liv (o tränat) hållt...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur