Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Jag ska kanske iväg på en huntingtävling sen i maj och undrar om det finns nån som har lite förslag på vad man ska tänka på och så...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Ramona
·
Fälttävlan Tog Ft-kort nr 1 förra året och skulle debutera med min nuvarande 8-åring,tog mig inte ut av olika anledningar. Min fråga lyder: när man...
Svar
5
· Visningar
1 277
Islandshäst Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd, så det fick bli här, då det är en islandshäst det gäller och det är det häsr...
Svar
12
· Visningar
2 011
Senast: Freyr
·
Western Vilken häst lämpar sig för western? Har en 8-årig kallblodstravare som går mycket bättre om man rider på långa tyglar, eftersom hon är...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Solvira
·
Distans Kan man anmäla sig till en Distanstävling innan man fått sitt gröna kort och löst Ryttlicensen? Jag läser grönt kort nu men det tar ett...
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: Spirit
·
Körning håller på med en inkörning och stöter på världens envisaste tröga häst. pisken reagerar hon inte på, inte tömmarna utan bara rösten, och...
2
Svar
22
· Visningar
2 989
Senast: farin
·
S
Hoppning Jag undrar vad ni har för erfarenhet av förslitningskador från hoppning. har era hopphästar som tävlat mkt i sina liv (o tränat) hållt...
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: kopparberg
·
G
Hoppning på nått sätt o få tävla i bomlöst väl?
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Snuffsan
·
M
Övr. Grenar Det är jag som har skrivit tråden om dolda handikapp och tränare till mig ver hittar jag det?... Nu är jag dålig i ryggen... Riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: Rikkan
·
M
Islandshäst Hur går en 4 gångstävling och en kort tölt tävling till??? Vill ev anmäla mig o perla till nått i april en sk "prova på" tävling...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Cheeserica
·
F
Hoppning Har sökt i TR och här på Buke men gått bet... Hur många starter får ett ekipage göra per dag i hoppning? Per helg? Tänker nu inte vad...
Svar
1
· Visningar
1 876
Senast: Domaren
·
Y
Islandshäst Jag ska börja tävla med min islänning nu i vår, och jag undrar om det är nån här som vet om Isländskt Stångbett är tillåtet i Lätt...
Svar
11
· Visningar
2 198
Senast: youngish
·
Distans ...får man ha det? I det TR som jag har (fr -03?) står det inget om det. Endast hackamore än nämnt vad gäller bettlöst (typ)... Får man...
Svar
13
· Visningar
1 771
Senast: Spirit
·
C
Distans Hej! :) Kan någon hjälpa mig med en fråga? Vad är åldersgränsen för hästen på prova på ritter? Jag hittar information om clear round och...
Svar
6
· Visningar
1 068
Senast: cano
·
T
Western Idag red jag min första privata westernlektion med min hopphäst, Det var jätteroligt och han gick hur bra som helst!!! kanske till och...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: maximilia
·
Distans hejsan..! Jag undrar om man måste ha gröntkort Mm för att få vara med på en "clear round" eller vad man ska kalla det fast i Distans...
Svar
1
· Visningar
1 093
Senast: CosmicQueen
·
R
Övr. Grenar Vilka får syssla med det? Är det maxålder, vikt, längd eller inget av det? Också stavade jag säkert fel på sportens namn på G ;) :D
Svar
2
· Visningar
1 215
Senast: Real_Life
·
Trav vad hette det nu igen, den man kan trä över tömringarna som man sen surrar skaklarna med? ska ju köpa en sån lös och har glömt vad det...
Svar
6
· Visningar
1 238
F
Western vard-ML-1894778-ML-
Svar
0
· Visningar
1 141
Senast: fjording
·
L
Trav klarade min B-lic. i vintras, men hur får jag ut den nu då? Han som höll i kursen träffar jag knappt längre och han gick inte igenom det...
2
Svar
22
· Visningar
2 063
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar